1076984_221.jpg

 

 

آینه جم :   دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

 به گزارش آینه جم  سعید کشمیری اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.
وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۱۸ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۰ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۴ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۹۹ رسید.
دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۰ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۱ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.
وی بر توجه به نحوه صحیح استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: قبل و بعد از پوشیدن ماسک باید دست‌ها به‌دقت شسته یا ضدعفونی شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در صورت احساس ناراحتی هنگام استفاده از ماسک این است که برخی آن را زیر بینی قرار می‌دهند یا کاملاً از صورت پایین آورده و زیر چانه قرار می‌دهند تا کمی راحت نفس بکشند بنابراین خواهش داریم این اشتباه را انجام ندهید و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی از شر این ویروس منحوس در امان باشیم.
دکتر کشمیری مهم‌ترین روش شناخته‌شده انتقال ویروس کرونا را قطرات تنفسی و تماس ذکر کرد و اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع این ویروس موقع سرفه و عطسه یا تماس با افراد بهترین یا در دسترس‌ترین روش، استفاده از ماسک است و البته سایر نکات بهداشتی هم باید رعایت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: یافته‌های جدید نشان می‌دهد اهمیت استفاده از ماسک بیشتر از آنچه است که قبلاً تصور می‌شد به‌خصوص اینکه مشخص‌شده افراد مبتلا به کرونا ممکن است تا روزها باوجود نداشتن علائم، ناقل بیماری باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به اوج‌گیری مجدد بیماری کووید ۱۹ نیاز است همه ما به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت فردی نقش خود را در جلوگیری از انتشار این بیماری ایفا کنیم.
وی بابیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی همچنان مورد تأکید است گفت: حضور در اجتماعات، مراسم عروسی و ختم و همچنین مکان‌های پرازدحام می‌تواند خطر شیوع این بیماری را افزایش دهد.
ماسک احتمال ابتلا به کرونا را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر میزان ابتلا به کروناویروس با استفاده از ماسک حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط افراد تا حد زیادی باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا توسط قطرات تنفسی می‌شود.
[کد خبر:AJ33084]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب