0000000000000000000000000000000666.jpg

 

 

 

آینه جم: سجادبهزادی

معروف است که در دوره ناصرالدین شاه قاجار شبی از شب‌های ماه رمضان توپچی از شلیک توپ سحر خودداری کرد.
امیر توپخانه او را احضار کرد و با خشم از او پرسید: چرا توپ در نکردی؟
توپچی با خونسردی پاسخ داد: قربان به هزار و یک دلیل! اول این که باروت نداشتیم.
امیر توپخانه فوری حرفش را قطع کرد و گفت: همین یک دلیل کافی است.


حالا قصه پروژه خط انتقال آب سیراف به جم نیز چنین شده است.
فرماندار شهرستان پس از سالها که از آغاز به کار این پروژه می گذرداز پیشرفت ۹۰ درصدی خط انتقال آب سیراف-جم خبر داده و قرار است ابنیه آب شیرین کن در هفته دولت افتتاح می شود.


گفته می شود خط انتقال و ایستگاه های پمپاژ آب سیراف جم آبان ماه و ابنیه آب شیرین کن این پروژه همگی تا یک ماه دیگر آماده افتتاح است. دریای خدا هم که در همان روز نخست آماده افتتاح بود.درحقیقت پس از سالهای طولانی تا یکماه دیگر همه اسباب پروژه آماده است اما هیچ آبی به جم نخواهد رسید زیرا که به قول فرماندار جم در همین خبر "پروژه برق ندارد و به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پایداری و اطمینان در تامین آب مستلزم اتمام پروژه انتقال برق خواهد بود."


حالا فرماندار جم که قطعا آرزو دارد استاندار هم در افتتاح این پروژه در هفته دولت دعوتش را اجابت کند، معلوم نیست دقیقا چه چیزی را افتتاح خواهند کرد.شوق افتتاح مسئولان ، در این رکودی پروژه ها و شرایط تحریم قابل درک است اما کدام مشکل را حل خواهد کرد وقتی به این زودی ها قطره ای آب از طریق این خط لوله جابجا نخواهد شد.


شهرستان جم سالهای زیادی است که از داشتن یک معاون عمرانی سخت کوش بی بهره است و بسیاری از پروژه های این شهرستان با رکود کم سابقه و بصورت لاک پشتی در حال انجام است.


توپچی ناصرالدین شاه اگر باروت نداشت که توپ را شلیک کند این پروژه هم برق ندارد تا پمپ ها را روشن کند،پس شوق افتتاح پروژه مرهم کدام زخم بی آبی شهرستان خواهد شد.

 

* توسعه و جامعه جم

[کد خبر:AJ33288]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب