1982803.jpg

 

 

به گزارش آینه جم؛  نماینده مهر و لامرد طی روزهای اخیر برای دوئل با نماینده پیشین این منطقه و زیر سوال بردن تلاش های وی برای تخصیص عوارض آلایندگی منطقه پارس جنوبی به مهر و لامرد به صورت بسیار نرم اقدام به تخریب نماینده پیشین کرده است و همین موضوع به طور ناخواسته سبب جبهه گیری نمایندگان استان خصوصا نماینده جنوب استان در این موضوع شده است.

نماینده کنونی مهر و لامرد در نطقی کوتاه در مجلس نیز عوارض آلایندگی منطقه اقتصادی انرژی پارس جنوبی را حق مهر و لامرد عنوان کرده و آن را طبق مُر قانون می داند.

موسوی عوارض آلایندگی

این رسانه در این خصوص گفتگویی کوتاه با نماینده جنوب استان بوشهر دکتر موسی احمدی انجام داده که در ادامه می خوانید:

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در این خصوص ابراز داشت : هدف اصلی ما برقراری عدالت طبق قانون است و هیچ گاه اجازه نخواهیم داد حقی از مردم حوزه انتخابیه در شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه و حتی کل استان بوشهر ضایع شود.

 احمدی گفت: با تمام توان و در سریعترین زمان ممکن موضوع را پیگیری کردیم که طبق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر ( ماده ۵۶ این قانون)، واحدهای تولیدی کالا و خدمات آلاینده مستقر در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شبیه به واحدهای آلاینده مستقر در سرزمین اصلی در صورت آلودگی مشمول عوارض می‌شوند.

وی افزود: منظور از سرزمین اصلی ؛ سرزمینی است که صنایع آلاینده در آن واقع شده است و قطعا مناطق لامرد و مهر شامل این قانون نمی شوند و این اظهار نظر غیرکارشناسی بوده است.

وی گفت: عوارض آلایندگی صنایع آلاینده فقط شامل سرزمین اصلی می شود و لامرد و مهر از این قاعده مستثنی نیستند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ضمناً نامه ای که آقای موسوی نماینده محترم مهر و لامرد در تاریخ ۸مردادماه به آقای نوبخت نوشته و خواستار اختصاص عوارض آلایندگی شده اند؛ توسط آقای نوبخت ، دستوری خطاب به آقای نوروزی مدیرکل محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس صادر نموده و عنوان کرده اند که مبلغ ۵۰ میلیاردتومان به هر یک از شهرستان های لامرد و مهر از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده استان فارس اختصاص یابد و این دستور ارتباطی به عوارض آلایندگی استان بوشهر و عسلویه و کنگان ندارد و ریالی از عوارض آلایندگی منطقه جنوب استان بوشهر به مهر و لامرد تعلق نگرفته و نخواهد گرفت.

دکتر احمدی گفت: جلسات متعددی در این خصوص با مسئولین ارشد کشور داشته ایم و اجازه نخواهیم داد حقی از مردم منطقه ضایع شود .

 

 گفتنی است پیش از این تلاش های زیادی از استان های همجوار برای تخصیص عوارض آلایندگی به آنها صورت گرفته بود که نتیجه ای در بر نداشته است و عملاً نمایندگان این مناطق با موج سواری از این موضوع به عنوان دستمایه ای برای تهییج مردم مناطق حوزه انتخابیه شان استفاده کرده اند و طبق قانون هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید. مسئولان نیز متوجه باشند که باعث تشویش اذهان عمومی نشوند و احساسات مردم را جریحه دار نکنند و به نظر می رسد آقای موسوی نیز با نمایش تبلیغاتی سعی در جلب توجه مردم حوزه انتخابیه اش دارد و شایسته نیست در این شرایط مردم محروم مناطق کنگان و عسلویه را بیشتر تحت فشار قرار دهید ./ ثلاث

[کد خبر:AJ33381]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب