1234567889__4f71121c.jpg

 

آینه جم : دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.
به گزارش آینه جم ؛ دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.
وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶۵ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۱ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:  ۶ نفر از همشهریان در روز شنبه و یک نفر نیز امروز فوت‌شده‌اند و تست کرونای آنها امروز مثبت اعلام‌شده است.
دکتر کشمیری اضافه کرد: موارد فوت شده در رده سنی ۴۷ تا ۸۷ سال هستند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای فشارخون بالا، دیابت، چربی خون بالا، بیماری کلیوی بوده‌اند.
وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۷ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۴ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه "۹۹ درصد دانش‌آموزان و معلمان از ماسک استفاده می‌کنند" گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان بوشهر ۶۶ درصد است.
 کشمیری اظهار داشت: 90 درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر بهبود یافته‌اند و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از کاهش فوتی‌های کرونایی در استان خبر داد و بیان کرد: وضعیت بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی استان بوشهر نسبت به زمان اوج کرونا کاهش یافته ولی اکنون به وضعیت ثابتی رسیده است.
وی، بیشترین بیماران بستری  را در بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان دانست و خاطرنشان کرد: رابطه مستقیمی بین  بیماران کرونایی بستری و  افزایش مسافرت‌ها و دورهمی وجود دارد که این هشدار باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.
کشمیری به وضعیت استفاده از ماسک پرداخت و تصریح کرد: 99 درصد دانش آموزان و معلمان از ماسک استفاده می‌کنند و این میزان در بین دانش آموزان 81 درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ضدعفونی مدارس علیه کرونا را 62 درصد دانست و گفت: در مدارس 90 درصد فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود که در بین دانش آموزان 79 درصد ارزیابی شده است.
وی، با تاکید بر تعطیل شدن بوفه مدارس و جمع آوری آب سردکن‌های مدارس تصریح کرد: در مجموع میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان بوشهر 66 درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر وضعیت استان بوشهر را در مرحله هشدار  دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان دیلم از وضعیت قرمز خارج شد و اکنون بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه و عسلویه در وضعیت قرمز، جم و دشتی زرد و شهرستان‌های دیر و کنگان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
کشمیری استفاده از کولر گازی در محیط‌های بسته با انبوه جمعیت را خطرناک دانست و افزود: اتوبوس‌های شهری تا زمانی که از کولر استفاده می‌کنند فعالیت آنها خطرناک است چون باید پنجره آنها باز شود و این مهم می‌تواند از اواسط مهرماه محقق می‌شود.
[کد خبر:AJ33724]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب