157587610.jpg

 

 

 

آینه جم :  مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: میزان ذخایر خونی این استان بویژه در گروه منفی روند کاهش دارد.
 
به گزارش آینه جم ؛ نرگس عبیدی روز پنجشنبه افزود: با توجه به نیاز بیمارستان‌ها، بیماران سرطانی و تالاسمی و بخش زنان و زایمان به فرآورده‌های خونی، از مردم انتظار می‌رود در قالب برنامه کمک مومنانه پویش "نذر خون از تاسوعا تا اربعین" با حضور در پایگاه‌های شهرهای بوشهر، گناوه، برازجان و کنگان به اهدای خون بپردازند.
 
وی بیان کرد: نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است به همین دلیل از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم. 
 
عبیدی اضافه کرد: اهدای خون در استان بوشهر در قالب برنامه پویش "نذر خون" در تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
 
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به تغییر شرایط عزاداری‌ها از همه نهادها انتظار می‌رود با ساماندهی عزاداران حسینی به این پویش بپیوندند و با این کار یاری رسان بیماران نیازمند به دریافت خون باشند.
 
وی در باره اعزام تیم‌های سیار انتقال خون به مناطق مختلف گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد امکان اعزام تیم سیار به مناطق مختلف برای خون گیری وجود ندارد.
 
عبیدی تاکید کرد: کسانی که توانایی اهدای خون ندارند می‌توانند در اطلاع رسانی و تشویق سایر افراد جامعه به اهدای خون به ما کمک کنند.
 
وی با اشاره به رشد ۶.۷ درصدی اهدای خون بانوان بوشهری از ابتدای سال تاکنون گفت: بانوان بوشهری با حضور در پایگاه‌های انتقال خون ثابت کردند اهدای خون کاری مردانه نیست  و حتی آنهایی که امکان اهدا نداشتند با اطلاع رسانی در زمینه ضرورت اهدا خون به یاری انتقال خون آمدند.
 
عبیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامت اهدا کنندگان قبل از خونگیری از سوی پزشک باید تائید شود، در صورتیکه پزشک تشخیص دهد اهدای خون به سلامت اهدا کننده ضرر می‌رساند این کار انجام نمی‌شود.
 
وی اضافه کرد: سلامت اهدا کننده از همه چیز برای ما مهم‌تر است.
 
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از آنجایی که افراد همیشه دنبال انجام کار خیر هستند و اهدای خون و فرآورده‌های آن نیز جزو کارهای خیری است و با انجام آن یک تا سه نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند اهدای مستمر خون ضروری است.
[کد خبر:AJ33771]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب