00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000008410hvopy.jpg

 

 

آینه جم: براساس اعلام میراث فرهنگی بوشهر، خدمه هندی قبل از اسکان در استان تست کرونایشان منفی بوده ولی دانشگاه علوم پزشکی تاکید دارد که تنها مرجع اظهار نظر در مورد کرونا خودشان هستند.

به گزارش آینه جم؛ همچنین امروز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتلای کرونای هندی در بوشهر خبر داد و تاکید کرد: موارد ابتلا به کرونای هندی در ایران افزایش نیافته و نباید با اطلاعات نادرست، تنش و استرس جسمانی و روانی را در میان مردم زیاد کرد.

مسعود مردانی افزود: فقط چند مورد از ابتلا به کرونای هندی در بوشهر وجود دارد و افزایش موارد ابتلا و همه گیری این نوع ویروس در کشور تایید نشده است،.
 
وی اظهار داشت: گونه کرونای هندی ترکیبی از ویروس‌های جهش یافته قبلی است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است و شروع درگیری ریه در این نوع ویروس، بدون علائم تنفسی و سرفه است و در هنگام پیشرفته شدن بیماری، علائم تنفسی بروز می‌یابد.
 
این متخصص بیمارهای عفونی تصریح کرد: در این نوع ویروس شروع درگیری ریه در کمتر از ۲۴ ساعت از مواجهه و همزمان با علائم اولیه بوده و سرعت پیشرفت بیماری بسیار زیاد است. افراد در صورت طولانی شدن علائم عمومی سریعا به پزشک مراجعه کنند.
 
وی اظهار امیدواری کرد که واکسیناسیون عمومی علیه کرونا هر چه زودتر انجام شود تا شاهد موارد ابتلا و مرگ و میر کمتری از کرونا در ایران و دنیا باشیم.
 
هند پس از آمریکا دومین کشوری است که بیشترین میزان ابتلا به ویروس سارس-کوو۲ را داشته است. به این آمار البته باید میزان ابتلای پنهان را نیز افزود.
 
تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در هند بر اثر ویروس کرونا یا در ارتباط با آن جان‌شان را از دست داده‌اند.

ادعای معاون میراث فرهنگی و اظهارات علوم پزشکی

امروز معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر امروز اعلام کرد که ۹ خدمه هندی مستقر در یکی از اقامتگاه‌های بوشهر قبل از اسکان در استان تست کرونایشان منفی بوده است.

سکینه سالاری در مصاحبه ای که در سایت اداره کل میراث فرهنگی منتشر شده، گفت: دو نفر از آنها از اتباع پاکستان بودند و یک ماه و نیم قبل در بوشهر اسکان داشته و سه نفر خدمه هندی با پرواز ماهان از کشور هندوستان به دبی و از دبی به تهران پرواز داشته و چهار خدمه هندی دیگر، با اتوبوس از مقصد شیراز به بوشهر آمده بودند که با پیگیری‌های انجام شده از مقصد حرکت آنان، تمامی مستندات موجود بر منفی بودن تست کرونای آنها قبل از ورود به بوشهر دلالت دارد و درگیری آنان به ویروس کرونا، در این استان بوده است.

وی ادامه داد: اقامتگاهی که این خدمه‌ها در آن اسکان دارند، یکی از مراکز اقامتی خوب ما در دوران کرونا بوده که پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل اجرا کرده و در همین جریان هم، با قرنطینه خدمه‌ها تا ۱۴ روز هیچ پذیرشی نخواهد داشت.

در همین حال رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به انتشار اخبار نادرست در خصوص نتایج آزمایشات اتباع هندی در بوشهر، قابل ذکر است که مرجع رسمی اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

سید مجید حسینی اضافه کرد: بدیهی است انتشار هرگونه مطلب و یا اظهارنظری در خصوص بیماری کرونا غیر از ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فاقد اعتبار است.

[کد خبر:AJ35661]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب