96946564716_858.png

 

 

آینه جم: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با فراهم شدن دسترسی همه مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک به نسخه‌نویسی الکترونیک، دفترچه‌های کاغذی تمام صندوق‌های بیمه سلامت از ابتدای تیرماه حذف می‌شود.

به گزارش اینه جم؛ پرویز رمضانی با اشاره به آغاز نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی در مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک استان از سال گذشته افزود: اکنون در آخرین مرحله از اجرای این طرح، از ابتدای تیرماه چاپ دفترچه کاغذی صندوق کارکنان دولت به طور کامل متوقف خواهد شد.


 
وی افزود: بر این اساس تمام مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد اعم از دولتی و غیر دولتی نسبت به پذیرش بیمه شدگان، بدون الزام به ارائه دفترچه بیمه درمان، با احراز هویت از طریق کارت ملی یا شناسنامه اقدام و پس از استحقاق سنجی از پایگاه برخط بیمه شدگان نسبت‌به ارائه خدمات اقدام خواهند کرد و بیمه شده نیز پس از تجویز نسخه الکترونیک توسط پزشک، خدمات را از تمامی داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک از طریق کد یا شناسه رهگیری دریافتی و کد ملی دریافت خواهند کرد.


 
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: در مواردی که به هر دلیل احتمالی از جمله قطع برق یا اینترنت امکان تجویز نسخه الکترونیک نباشد، تجویز نسخ در سربرگ مطب نیز مورد قبول خواهد بود و خدمات به صورت بیمه‌ای ارائه خواهد شد.


 
وی گفت: خدمات بیمه تکمیلی نیز با دسترسی بیمه‌ها به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی به صورت برخط خواهد بود و نیازی به تجویز نسخه کاغذی توسط پزشکان و ارائه آن به بیمه نیست.

[کد خبر:AJ36042]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب