2735307988.jpg

اینه جم: بوشهر سالهاست از نمایندگان ضعیف و فاقد تاثیرگذاری ضربه خورده، نمایندگانی که نه خودشان می دانند در مجلس چه کاره هستند و در مباحث مهم ندایی از آنها بر نمی خیزد، نه موکلان شان از عملکرد آنها مطلع. حتی گاهی آن قدر بی خبری طولانی می شود که مردم نگران سلامتی نمایندگان می شوند!

به گزارش آینه جم؛ یکی از اتفاقاتی که درباره ضعف نمایندگان استان حکایت مشت نمونه خروار است، به دستاوردهای سفر اخیر “اوجی” وزیر نفت به استان های خوزستان و بوشهر باز می گردد.

دو هفته پیش وزیر جدید نفت در اولین سفر کاری به عسلویه، پس از بازدید از صنایع منطقه پارس جنوبی و برگزاری نشست هایی با مدیران زیرمجموعه، از تلاش برای تامین گاز موردنیاز کشور برای زمستان خبر داد. به عبارتی برجسته ترین دستاورد این سفر، پیگیری حوزه ماموریتی وزارت نفت بود و خبری از ایفای تعهدات نفت در قبال استان نداشت.

متعاقبا دفتر شیخ موسی احمدی نماینده جنوب استان با تیتر "پیگیری های مکرر و اقدام موثر" شیخ موسی احمدی، اعلام کرد: «مصاحبه فنی و تخصصی استخدامی هلدینگ باختر برای بومیان استان بوشهر در این استان برگزار می شود.» به نظر می رسد این رایزنی هم در قالب دستاوردهای سفر وزیر نفت به عسلویه قلمداد شده است!

جالب اینکه رسانه ها خبر دادند: وزیر نفت روز جمعه در پایان سفر به خوزستان و در جمع نمایندگان این استان، دستور اختصاص ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی بدون در نظر گرفتن محدودیت های مالی وزارتخانه را صادر کرد.

همین دو خبر برای محک نمایندگان بوشهر و خوزستان کافیست که در اینجا، برگزاری آزمونی استخدامی در استان تلویحا دستاورد ارتباط با وزارت نفت قلمداد می شود، در استان همجوار اختصاص ۷۸۰ میلیاردتومان برای پروژه های استان نماد همراهی وزارت نفت می باشد.

شوربختانه ضعف نمایندگان مجلس و مدیران استانی باعث شده تا هیچگاه وزارت نفت بوشهر را به بازی نگیرد و در معادلات تخصیص بودجه، اگر زمانی 3 درصد درآمد صادرات نفت و گاز هم پرداخت می شد، از سایر سرفصل های بودجه ای استان کسر شود؛ اما می بینیم که وزارت نفت در خوزستان برای اختصاص اعتبار، اینگونه چرتکه نمی اندازد.

نهایتا اینکه امیدی به نمایندگان مجلس و استانداری برای دفاع از حقوق استان نیست و باید در بوشهر شورایی مشورتی یا تشکلی مشابه جهت استفاده بهینه از عواید صادرات نفت، گاز و پتروشیمی با توجه به دارا بودن پتانسیل بسیار بالا و متنوع در این صنایع، تشکیل گردد تا بیش از این شاهد فرصت سوزی های کلان در این زمینه نباشیم.

[کد خبر:AJ36855]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب