IMG_20211008_213316_813.jpg

 

 

آینه جم/  رئیس شورای اسلامی شهرجم: پروژه خط انتقال آب به جم ٤٠٠ ميليارد اعتبار ميخواهد/ با ٧٠ ميليارد بعيد ميدانم تا آخر سال آب به جم برسد/ پروژه خط انتقال آب از آب شیرین کن سیراف به جم نيازمند عزم جدی است
به گزارش آینه  جم ، سید عليرضا سجادی رييس شورای اسلامی شهر جم امروز در نشست شورای اداری شهرستان جم که با حضور وزیر نفت برگزار شد، به برخی از خواسته ها و مطالبات جدی شهروندان پرداخت و اظهار داشت: تکمیل پروژه خط انتقال آب سیراف به جم پروژه‌ای که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد نيازمند عزم جدي مسئولان است تا شاهد بهره برداری از اين پروژه حياتی در شهرستان جم باشيم.
رئیس شورای شهر جم افزود: انتظار مردم، تکمیل پروژه خط انتقال آب سیراف به جم است، و با تخصيص اين ٧٠ ميليارد كه ٣٥ ميليارد آن مطالبات هست بعيد ميدانم تا آخر سال آب به شهر جم برسد.
سيد عليرضا سجادی با اشاره به تعطيلي فرودگاه جم خطاب به وزير نفت گفت: همين فرودگاهي كه امروز حضرتعالي از طریق آن وارد شهرستان شدید، يكی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم مي باشد، كه انتظار داريم با درايت و مديريت حضرتعالي شاهد راه اندازي مجدد ان باشيم
رئيس شورای اسلامی شهر جم با اشاره به كمبود فضاهای آموزشی و فرهنگی در شهر جم افزود: با توجه به اينكه  ۶۰ درصد جمعیت شهرجم شاغلین در شرکت ها هستند و شهر هم به شدت از کمبود فضاهای آموزشی رنج ميبرد، انتظار داريم وزارت نفت و شرکت های تابعه نگاه ويژه ای به حل اين مشكل داشته باشد.
سجادي با اشاره به اينكه نرم كلاس های درس در مدارس شهر بسیار بالا می باشد، افزود : اکثر این دانش آموزان فرزندان شاغلین در شرکت ها هستند که جمی ها افتخار میزبانی آنها را دارند. اميدواريم كه وزارت نفت با ورود جدی به اين مسئله مهم، کمبود فضای آموزشی را مرتفع نماید.
سيد عليرضا سجادی با اشاره به اينكه توسعه بيمارستان توحيد جم با دستور وزير سابق متوقف شده گفت: بیمارستان توحید علیرغم تلاش و جدیتِ رئيس بهداری بهداشت صنعت نفت ، رئیس بیمارستان و کادر ، پاسخگوی خیل مراجعین نیست و لازم است با دستور جنابعالی عملیات اجرایی توسعه بیمارستان که متوقف شده از سرگرفته شود.
رييش شورای اسلامی شهر جم با اشاره به مسئوليت های اجتماعی شرکت های وابسته به نفت افزود: انتظار داريم موضوع مهمِ مسئوليت هاي اجتماعی به قانون تبديل شود و دست مديران براي كمك به حوزه های پيرامونی بازتر شود.
رئیس شورا به ایجاد تقاطع غیر همسطح در ورودی جم و مقابل شهرک پردیس اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت ها و مسئولیت های اجتماعی آنها می توان این مطالبات را اجرایی کرد.
سيد عليرضا سجادی همچنين از وزير نفت بابت اينكه به دغدغه های جامعه كارگری توجه كردند تشكر كرد و افزود انشاءالله با مديريت و درايت مهندس اوجي شاهد حل مشكلات جامعه كارگری باشيم.
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان جم: آب جم، تهدیدی برای سلامتی مردم است/ با تبعیض نمی‌سازیم/ مردم طی این سالها وعده‌های زیادی از مسئولان شنیده‌اند که عملی نشده‌اند
سید جلال حق‌شناس امروز در نشست شورای اداری شهرستان جم که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار داشت: دو خواسته مهم مردم شهرستان جم از دولت آیت الله رئیسی، تکمیل انتقال آب سیراف به جم و احداث اتوبان جم به شیراز است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان جم افزود: انتظار مردم تکمیل پروژه خط انتقال آب سیراف به جم است، پروژه‌ای که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
وی با بیان اینکه مسئولان طی این سالها بارها وعده تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه را داده‌اند خاطرنشان کرد: پروژه نیازمند اعتباری ویژه است و باید هرچه سریعتر به نتیجه برسد و کوتاهی‌ در این خصوص قابل قبول نیست.
حق‌شناس با تاکید بر اینکه با تبعیض نمی‌سازیم و آب جم، تهدیدی برای سلامتی مردم است گفت: سال‌هاست برای شهرک نشینان با تانکر آب تصفیه می‌آوردند اما مردم شهرستان از آب کشاورزی با نیترات استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: ۶ چاه آب به دلیل نیترات بالا در شهرستان جم پلمب شده که وضعیت بحرانی آب را نشان می‌دهد و باید تدبیری ویژه برای رفع آن اتخاذ گردد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و‌ نوسازی شبکه آب شهرستان نیازمند است تصریح کرد: شبکه آب شهرستان به شدت فرسوده و هدر رفت آب زیاد است و علاوه بر توسعه و نوسازی، انتقال آب مخزن شهرک توحید به شهر بهارستان نیز اعتبار بسیار بالایی نیازمند اجرایی شدن آن است.
وی به وضعیت جاده جم به شیراز اشاره کرد و گفت: هشت شهرستان جنوب کشور مستقیما از این جاده بهره می‌برند و متاسفانه دوطرفه بودن آن و حجم بالای تردد سبب حادثه‌های فراوانی شده است.
حق‌شناس بیان کرد: با وجود منطقه ویژه در عسلویه که قطب اقتصادی کشور است باید خط آهن به این منطقه برسد اما از خط آهن گذشتیم حداقل جاده را سروسامان دهند تا کمتر شاهد تلفات رانندگی باشیم.
[کد خبر:AJ37024]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب