IMG-20190518-WA0010.jpg

 
آینه جم:    ⁩مصطفی ارجمند

  رئیسی رئیس جمهوری ایران امروز به بوشهر سفر کرد. در میان حرف های رئیسی این ۸ مورد قابل توجه بود:

اول: "بوشهر قطب کشاورزی ،شیلات، نخیلات ،صنعت نفت گاز و پتروشمیی است و ۶۰۰ کیلومتر مرز دریای دارد و در این وضعیت سخن گفتن از بیکاری ،مشکلات و بعضا آسیب های اجتماعی برای این استان غیرقابل تحمل است."
دوم: "استاندار بوشهر ۱۰ روز فرصت دارد تا ساز و کار واردات کالای ته لنجی را طراحی و اجرایی کند تا این کالاها پس از ورود، در سراسر کشور قابل خرید و فروش باشد"
سوم: مشکل آب استان بوشهر با ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی غیر قابل پذیرش است. باید مثل کشورهای همسایه، از ظرفیت دریا و آب شیرین کن بهره برد. صنعت هسته ای هم باید کمک کند."
چهارم: "کشور نباید مشکل برق و خاموشی داشته باشد. کف ظرفیت تولید برق باید تا ۱۰ هزار مگاوات افزایش یابد. صنایع باید با راه اندازی نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند."
پنجم: "برای راه آهن بوشهر در بودجه سال آینده اعتبار اختصاص می یابد تا این پروژه فعال شود."
ششم: "برای رفع مشکل کشاورزی نیاز است برخی پروژه های آبی مثل سدها وارد مدار شود و برای خط انتقال آب یکی از سدها، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا ۷۰ درصد مشکل کشاورزی پایین دست حل شود. این امر باید هر چه سریع تر به انجام برسد."
هفتم: "در خصوص ارتقای دلوار به شهرستان، اگر مطابق ضوابط باشد تصمیم گیری خواهد شد"
هشتم: "نیروهای اطلاعاتی باید برای شناسایی عناصر قاچاق سازمان یافته و جریان مافیایی قاچاق همت کنند. اینکه طرف یک کالایی از آنسوی مرز آورده یا در یک لنج چند قلم کالا بوده و یا موضوع کوله بری، بحث ما نیست، بلکه جریان مافیای قاچاق باید بررسی شود."
پی نوشت: برخی از نکاتی که رئیسی گفت قابل نقد و بررسی است که در پست های بعد به آن خواهم پرداخت.
[کد خبر:AJ37028]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب