00000000000000000000152362036255.jpg

 

 

اینه جم: سال تحصیلی در شرایطی آغاز شده که نقشه کشور به سمت شرایط زرد و آبی پیش می‌رود و مدیران آموزش و پرورش امیدوارند که روند افزایش واکسیناسیون در میان معلمان و دانش آموزان، با خیال راحت و بدون دغدغه، در نیمه دوم آبان ماه، همه مدارس کشور را بازگشایی کنند. 

به گزارش آینه جم؛ در نیمه اول مهرماه، مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش برای دروس مهارتی بازگشایی شده‌اند؛ همچنین دانش‌آموزان ابتدایی نیز برای آشنایی با معلمان خود اوایل مهرماه در مدارس حضور پیدا کرده ولی عمدتا مابقی دوره تحصیل را از موبایل دنبال کرده اند.

در شرایطی مسئولان آموزش و پرورش پیگیر بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان ماه هستند که بارها خودشان اعلام کرده‌اند که شرط بازگشایی مدارس، واکسیناسیون نیست.

در این میان و با توجه به گفته‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش و بدون تردید با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، بیش از 70 درصد دانش آموزان تا نیمه آبان ماه امسال واکسینه و راهی مدارس باز کشور می‌شوند، البته این در شرایط امروز و نقشه رنگبندی کشور است که نشان از شرایط با ثبات در کشور می‌دهد. 

چالش والدین برای فرستادن فرزندان به مدرسه

در این شرایط همه به‌خوبی می‌دانند که وقتی رده سنی انسان کاهش پیدا می‌دهد بی‌شک حساسیت‌های والدین نیز درباره آنها افزایش می‌یابد. 

بررسی ها نشان می دهد بسیاری از خانواده‌ها از شرایط تحصیل مجازی فرزندانشان ناراضی هستند و می‌خواهند زودتر آنها در مدارس، رکود تحصیلی یک و نیم سال اخیر را جبران کنند، با این حال حضور ایمن در مدارس چالش بزرگی برای آنهاست.

براساس آخرین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی، استقبال از واکسیناسیون دانش آموزان در بوشهر مطلوب بوده، هرچند خانواده هایی هم هستند که به تاثیر واکسن برای کنترل کرونا اعتقاد دارند، ولی نمی خواهند فرزند آنها درگیر واکسیناسیونی شود که نتایج آن مشخص نیست.

باید منتظر ماند و دید در نیمه دوم آبان، مدارس پس از حدود یکسال و نیم رنگ و روی دانش آموزان را به خود می بینند؟

[کد خبر:AJ37033]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب