9290170381295.jpg

 

آینه جم : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در طرح نهضت مسکن، سهمیه استان بوشهر 40 هزار واحد می باشد که اکنون 12 هزار و 300 واحد در حال ساخت است که بیشترین پیشرفت در خورموج، دیّر و برازجان با 50 درصد است.

به گزارش  اینه جم ؛ محمدهادی رستمیان در نشست خبری اظهار کرد: در عالیشهر آمادگی واگذاری هزار قطعه زمین برای ساخت منزل ویللایی هستیم که در راستای حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت واگذار می شود.

به گفته وی، خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر (که فرزند سوم از آبان ماه 1400 به بعد متولد شده) مشمول واگذاری رایگان این زمین ها می شوند.

الحاق اراضی جدید به شهر بوشهر

رستمیان از الحاق اراضی جدید به شهر بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اراضی باعث توسعه شهر از سمت دیگر خواهد شد که به محض تصویب طرح در شورای عالی شهرسازی، اطلاع رسانی خواهد شد. البته واگذاری این زمین ها به افرادی است که تاکنون امتیاز زمین دولتی نگرفته اند.

معاون استاندار در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه تمهیداتی پیش بینی شده که اتفاقات واگذاری شهرک نیایش به افراد خاص برای زمین های جدید شهر بوشهر رخ ندهد، تصریح کرد: در این رابطه حساسیت زیادی داریم و قطعات آن طوری دیده شده که امکان واگذاری عالمانه و عادلانه فراهم باشد و افراد خاص یا کسانی که قبلا امتیاز زمین دولتی داشته اند، اینجا زمین نگیرند. قطعا در زمان شروع واگذاری هم اطلاع رسانی کامل خواهیم داشت تا عدالت برای همه مشمولان رعایت شود.

گفته می شود این اراضی روبروی محلات تنگک ها و همچنین بین پلیس راه قدیم تا دانشگاه فنی امام خامنه ای مدنظر است.

راه آهن منتظر شتاب

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر درباره پروژه راه آهن بوشهر- شیراز که در سفر دوم رییس جمهوری هم وعده شتاب در آن داده شد، گفت: پروژه راه آهن بوشهر - شیراز پیشرفت فیزیکی نسبت به قبل نداشته، اما با اجرایی شدن تهاتر نفت، روند پروژه شتاب خوبی خواهد گرفت.

رستمیان ادامه داد: پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز نه فقط برای بوشهر که برای کل کشور و به ویژه مرکز نشینان مهم است. بودجه عمرانی استان محدود و کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است اما این پروژه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. تامین منابع پروژه راه‌آهن بوشهر با شیوه‌های معمول ممکن نیست از این رو تهاتر نفت پیشنهاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: پروژه راه آهن بوشهر - شیراز پیشرفت فیزیکی نسبت به قبل نداشته است اما این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور و مجوز تهاتر نفت برای اجرای آن گرفته شده است. تهاتر نفت همکاری وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد و با اجرایی شدن آن روند پروژه شتاب خوبی خواهد گرفت.

آزاد راه بوشهر، چشم انتظار سرمایه گذار

وی در پاسخ به سوال «خلیج فارس» درباره اینکه سرنوشت تفاهم نامه های استانداران فارس و بوشهر و همچنین وزارت نفت و راه در مجلس برای اجرای آزادراه بوشهر- شیراز چه شد؟ گفت: این پروژه با بودجه های دولت قابل اجرا نیست و باید از منابع سرمایه گذاری بخش غیردولتی اجرایی شود، از این رو تفاهم نامه ای هم در دفتر نایب رییس مجلس برای تعیین سهم برخی شرکت ها و دو استان بوشهر و فارس دیده شد، اما در مراحل رفت و برگشت برای نهایی کردن این تفاهمات از سوی وزارت راه و شهرسازی می باشد.

افزایش سه برابری آب‌شیرین‌کن‌ها در استان

رستمیان تصریح کرد: پیش‌تر ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در کنگان، ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در بوشهر، ۶۰۰ متر مکعب در گلستان دشتی بود. اما در دولت سیزدهم آب‌شیرین‌کن‌های ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در بوشهر، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در سعدآباد و ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در وحدتیه، ۳۵ هزار متر مکعبی مپنا بوشهر و ۱۲ هزار مترمکعب در سیراف وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آب در استان بوشهر امروز بهتر از گذشته، هرچند مشکلاتی هنوز وجود دارد، اضافه کرد: در آینده ۱۰ هزار متر مکعب در سیراف، هزار متر مکعب شیف و هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در اخند نیز شیرین‌سازی خواهد شد تا ظرفیت آب‌شیرین‌های استان به ۱۰۲ هزار متر مکعب برسد.

سد دالکی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر درباره وضعیت سدها هم عنوان کرد: سد دالکی به۵۰درصد پیشرفت فیزیکی، سد دشت پلنگ به ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی و سد باهوش اتگستان به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رستمیان با اشاره به تکمیل شدن سد اخند عسلویه در دولت سیزدهم، افزود: مطالعات سدهای کاردنه دشتی، سد دهرود دشتستان، سد چهارروستایی گناوه، سد کلاکل جم و سد انوری در شبانکاره در حال انجام است تا به محض تکمیل مطالعات مرحله انتخاب پیمانکار و تامین منابع انجام بگیرد.

۵۰۰  تخت جدید به ظرفیت درمانی استان اضافه می شود

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی در استان وجود دارد که با اقدامات انجام شده ۴۸۰ تخت دیگر تا پایان این دولت به ظرفیت بهداشت و درمان استان بوشهر اضافه خواهد شد. اینها شامل بیمارستان جدید بوشهر، 17 شهریور برازجان و بیمارستانی در عسلویه است.

رستمیان با اشاره به احداث پایانه مسافری دریایی در بوشهر گفت: این استان بندری، فاقد پایانه مسافری دریایی در شان مردم بود که از سال گذشته احداث این پایانه با همکاری و همراهی سازمان بنادر و دریانوری در دستور کار قرار گرفت. در پیمان اولیه مقرر بود که در خرداد 1403 به بهره برداری برسد که با تلاش های صورت گرفته، این زمان چهارماه زودتر خواهد بود و در دی ماه امسال شاهد افتتاح پایانه مسافرت دریایی استان با استانداردهای بین المللی خواهیم بود.

در حاشیه

  • یکی از خبرنگاران با بیان اینکه به مدیر بنادر و دریانوردی استان جهت انتصاب معاونی از استان همجوار فشار وارد می کنند، گفت: دو نفر که سالها قبل در بندر بوشهر بوده اند و به تهران رفته اند، هنوز دست بردار استخدام نیروهای مدنظرشان در بندر نیستند. اگر این فرد در معاونت بندر منصوب شود، هدفش برنامه ریزی برای انتخابات بعدی است و قطعا چندین نفر هم از زادگاهش وارد می کند، از این رو از مدیر بومی بندر حمایت کرده و کمک کنید یکی از بچه های استان را معاون خود کند. شکیبی نسب که در این نشست حضور داشت، واکنشی به این موضوع نشان نداد و رستمیان هم در این خصوص اظهارنظری نکرد.
  • خبرنگار «خلیج فارس» درباره اجرایی نشدن وعده رییس جمهوری در سفر مهرماه 1400 به تنگستان پیرامون احداث شبکه انتقال سد خاییز پرسید که رستمیان گفت در سفر دوم دولت برای آن اعتباری درنظر گرفته شد که منتظر ابلاغ مصوبات هستیم.
  • یکی از خبرنگاران هم با اشاره به سخنان رییس جمهوری در سفر دوم به بوشهر مبنی بر پایان جیره بندی آب گفت: چرا شرکت آبفا بعد از سفر رییس جمهوری نتوانست این موضوع را در شهر بوشهر محقق کند و همچنان برخی محلات یک روز در میان آب دارند. عالی مدیر آب استان هم با بیان اینکه امروز با آبشیرین کن های جدید در زمینه تامین آب مشکل نداریم، گفت: “البته در توزیع مشکل داریم که یکی از دلایل آن چند پاره بودن محلات شهر بوشهر است که در هیچ مرکز استانی اینطور نیست و از نظر شبکه توزیع آب، شهر بوشهر به چند روستای بزرگ مبدل شده است.” نهایتا قرار شد در نشست خبری جداگانه وضعیت آب استان تشریح و به پرسش ها پاسخ داده شود.
  • در این نشست مدیران آبفا، برق، بندر، نوسازی مدارس استان و مدیران ستادی معاونت عمرانی (دفتر فنی، دفتر شهری، دفتر روستایی و مدیریت بحران) حضور داشتند.
[کد خبر:AJ41796]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب