آینه جم؛ فرماندار شهرستان جم در نشست کارگروه تنظیم بازار بر لزوم تامین مایحتاج ضروری مردم برای آخر سال تاکید کرد.

به گزارشآینه جم به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم؛ عبداله نادری در این نشست با تقدیر از حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، این همبستگی و اتحاد را نشانه ی بالندگی مردم شهرستان جم دانست.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان جم در طی 36 سال گذشته همواره پشتیبانی خود را از نظام مقدس اسلامی ابراز داشته اند خاطر نشان ساخت: بهترین راه قدردانی از حضور پرشور مردم، خدمت خالصانه و تلاش بیشتر مسئولین برای رفع مشکلات است.

نادری در ادامه به موضوع بازار هفتگی در شهرستان جم پرداخت و افزود: یکی از دغدغه های مهم مردم شهرستان جم خصوصا اقشار کم درآمد، موضوع دسترسی به مایحتاج ارزان قیمت است که از بدو کار، استقرار بازار هفتگی در مرکز شهرستان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون شاهد رضایتمندی مردم نیز هستیم.

فرماندار جم با اشاره به اینکه ضرورت فعالیت بازار هفتگی در شهرستان جم غیرقابل انکار است یادآور شد: هم اکنون در برخی اصناف، تعداد مراکز عرضه با حجم بالای جمعیت همخوانی ندارد که موجب انحصار و بعضا گران فروشی می شود و لذا استقرار بازار هفتگی می تواند این خلا را پر نماید.

وی افزود: بهترین راه کنترل قیمت ها در شهرستان، تنظیم مناسب عرضه و تقاضاست و باید تلاش کرد اقشاری که دارای قدرت خرید بالا نیستند بتوانند مایحتاج مورد نیاز را به مانند سایر مردم شهرستان تامین نمایند.

نادری با بیان اینکه قرار نیست با برپایی بازارهای هفتگی، کسبه و بازاریان دچار مشکل شوند اضافه کرد: متاسفانه برخی ها در شرایط انحصار به حق خود قانع نیستند و لازم است تعادل میان عرضه و تقاضا در شهرستان از طریق سیاست های تنظیمی، حفظ شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با تاکید بر لزوم تامین مایحتاج آخر سال مردم گفت: مسئولین مربوطه باید از هم اکنون تدابیر لازم را برای تعادل عرضه و تقاضا در بازار بیاندیشند و نظارت بر بازار نیز با دقت و جدیت بیشتر انجام شود.

نادری هم چنین تصمیم گیری برای برگزاری نمایشگاه های عرضه ی محصولات را منوط به نظر و نیازسنجی کارگروه تنظیم بازار شهرستان جم دانست و افزود: برپایی هر نمایشگاه در سطح شهرستان به مجوز کارگروه نظارت و تنظیم بازار نیاز دارد و هیچ کس نباید بدون مجوزهای لازم اقدام به برگزاری نمایشگاه نماید.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم: نظارت بر بازار در روزهای آخر سال تشدید می شود

 در ابتدای این نشست رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم نیز از 1200 مورد بازرسی صنفی طی دوماه اخیر در شهرستان جم خبر داد.

اکبر حسینی با بیان اینکه جهت تامین مایحتاج مردم با قیمت مناسب،  نظارت بر بازار شهرستان با جدیت دنبال شده است افزود: در طی 1200 مورد بازرسی انجامی 40 پرونده ی تخلف با ارزش ریالی 95 میلیون و 900 هزار ریال تشکیل شده است.

حسینی اضافه کرد: 28 عدد از این پرونده ها مربوط به خرده فروشی و توزیعی، 10 مورد مربوط به خدمات تولیدی و 2 مورد نیز مربوط به فروشگاه های بزرگ است.

در همین راستا وی از تشکیل پرونده تخلف برای 5 نانوایی به ارزش ریالی 13 میلیون و 260 هزار ریال، 6 پرونده برای صنوف میوه فروشی با ارزش ریالی 12 میلیون ریال و 5 پرونده نیز برای لوازم خانگی به ارزش 7 میلیون ریال خبر داد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان جم هم چنین به کاهش و ثبات قیمت در برخی اقلام طی دو ماه اخیر اشاره کرد و تصریح کرد: طی دو ماه اخیر در شهرستان قیمت انواع میلگرد با کاهش مواجه شده و برای مصالح ساختمانی، لبنیات و لوازم خانگی داخلی نیز ثبات قیمت ثبت شده است.

اکبر حسینی از تشدید نظارت و بازرسی بازار در روزهای منتهی به پایان سال خبر داد و افزود: در راستای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم، بازرسی و نظارت بازار به صورت روزانه انجام و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

 





                          

 

 

 

[کد خبر:AJ3065]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب