به گزارش آینه جم؛ روستاهای بیدو علیا و بیدو سفلی و چرموک از روستاهای بخش ریز شهرستان جم هستند که در دورترین نقاط شهرستان جم واقع هستند.

 

شغل اکثریت مردمان این روستاها کشاورزی و دامداری است و مردم این روستاها، از بی آب در روستاهای خود گلایه دارند.

باغات زیبای حوالی این روستاها، برای بقا جدال سختی با بی آبی سفره های زیرزمینی دارند شاید اجرای چند سد بتواند نجات دهنده این تمدن های سبز بخش ریز باشد.

این روزها که اجرای پروژه آبخیزداری جم، از برنامه های مسئولان است امیدواریم نیم نگاهی به این روستاها داشته باشند.

اما تنها باغات چشم انتظار نگاه مسئولان نیستند ساکنان مهمان نواز و پرتلاش این روستاها نیز از بی آبی رنج می برند نعمت برق، آنها را به نظام وفادارتر کرد دسترسی به آب شرب می تواند آنان را برای همیشه مدیون نظام جمهوری اسلامی کند پس مسئولان، آستین همت برای خدمتگزاری بالا بزنند و از هر راهی که می توانند آنان را یاری کنند.

یکی از ساکنان بیدو در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: مدتی پیش یکی از کارشناسان آب، در بیدو علیا حضور یافت.

ابوالحسن مختاری افزود: این کارشناس در نقطه ای از این منطقه تاکید کرده است که با حفر چاه در آن نقطه، برای چند سال، می تواند تامین کننده آب شرب روستاها باشد.

مختاری بیان داشت: برای حفر چاه، مردم روستا آماده کمک هستند فقط از دولت خواهش داریم مجوز حفر چاه بدهد.

وی در پایان با بیان اینکه از مسئولان خواهشمندیم همکاری حتمی کنند خاطرنشان کرد: مردم روستا حاضر هستند تعدادی از دام های خود بفروشند و برای حفر چاه کمک کنند.

یکی از مسئولان جم در گفتگو با آینه جم اظهار داشت: با گذاشتن مخزن 8هزار لیتری می توان به طور موقت، آب این روستاها را تامین کرد و با تانکر، آب شرب به این مخزن منتقل شود و با لوله کشی به منازل مردم، آنان به آب دسترسی داشته باشند.

گزارش: ابراهیم قیصری

[کد خبر:AJ2596]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب