نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه خبر داد: با تصویب قانون، واحدهای تولیدی آلاینده مناطق ویژه و آزاد عوارض آلایندگی خواهند داد.

 

حجت الاسلام موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: یکی از مسائلی که در ایام نمایندگی مردم پیگیر آن بودم بحث آلایندگی در جنوب استان بوشهر بوده است و جلسات متعددی با نمایندگان مجلس و مسئولان داشتم.

وی افزود: با عنایت به اینکه محیط زیست اعلام کرد که برخی محیط ها آلاینده است، یک سالی است با بررسی قوانین مناطق آزاد و ویژه، دنبال راه کاری برای پرداخت عوارض آلایندگی به آن مناطق هستیم

احمدی خاطرنشان کرد: رایزنی های متعددی با بسیاری از نمایندگان مجلس از جمله مصباحی مقدم، تاج گردون و توکلی داشتیم و با بررسی قوانین مناطق آزاد و ویژه تصمیم بر این شد در قانون موانع رفع تولید به صورت ماده الحاقی، تعلق عوارض آلایندگی مناطق ویژه و آزاد آلایندگی گنجانده شود.

وی افزود: نمایندگان در نشست دیروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور این ماده الحاقی مصوب و به لایحه مذکور اضافه کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: براساس این ماده الحاقی واحدهای تولیدی کالا و خدمات آلاینده مستقر در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی شبیه به واحد های آلاینده مستقر در سرزمین اصلی با رعایت ترتیب های مشخص شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن مشمول عوارض آلایندگی می شود.

وی با بیان اینکه این خبر خوش برای شهرستان‌هایی مثل عسلویه، کنگان و جم است، افزود: این قانون در توسعه مناطق نفتی، گاز و پتروشیمی بسیار موثر است.

احمدی ادامه داد: پیش از این مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی همچون عسلویه از پرداخت عوارض آلایندگی معاف بودند که با مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی، از این پس همه صنایع آلاینده در این مناطق نیز مکلف به پرداخت عوارض آلایندگی خواهند بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این قانون دو نتیجه خواهد داشت یکی اینکه تا زمانیکه آلایندگی وجود دارد این صنایع عوارض آلایندگی می دهند و دیگر اینکه، این صنایع آلاینده برای رفع تجهیزات آلاینده کننده محیط اقدام خواهند کرد.

[کد خبر:AJ3266]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب