دکتر مجید اسدی نخبه بوشهری و عضو شورايعالي انجمن متخصصين قلب و عروق (تصويربرداري مولكولي ) آمريكا یکی از سخنرانان نشست نخبگان، علما و ایثارگران بوشهر با رئیس جمهور بود که در این نشست درخواست هایی را خطاب به دکتر روحانی مطرح نمود.

به گزارش آینه جم  به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان بوشهر، از جمله افتخارات دکتر اسدی می توان به كسب درجه زودتر از موعد دانشياري و استادي، فلوشيپ تصويربرداري پيشرفته پزشكي از دانشگاههاي هاروارد و استانفورد، كسب جايزه انجمن متخصصين گوش و حلق و بيني آمريكا سال 2005، كسب جايزه انجمن جهاني پزشكي هسته اي و بيولو‍ژي سال 2006  در كره جنوبي، فلوشيپ قلب و عروق از انجمن متخصصين قلب آسيا، اديتور چندين ژورنال معتبر بين المللي (Medicine, Archive of Medical science, World Journal of Radiology) ، برگزيده جشنواره علوم پزشكي رازي سال 1385، رييس مركز تحقيقات طب هسته اي و تصويربرداري مولكولي خليج فارس و سردبيری مجله علميـ پژوهشي طب جنوب اشاره نمود.

راه اندازی موزه علم و فناوری  (Museum of Science  )

وی در این نشست با بیان اینکه مجموعه نخبگان خود را همیشه بدهکار مردم ،جامعه ،نسل های آینده و تاریخ می داند، راه اندازی موزه علم و فناوری  (Museum of Science  ) را یکی از ملزومات علمی استان بوشهر ذکر کرد و افزود: در راستای ارتقا آگاهی و دانش عمومی جامعه که خود نیاز اصلی مدیران در جهت کارایی بهتر و پیاده سازی  راهکارها و سیاست های اجرایی می باشد و نیز در جهت آشنایی دانش اندوزان با علوم مختلف اعم از نجوم ،  فیزیک ،شیمی ، مهندسی ،طب و غیره ، تقاضای ایجاد این موزه که بحث نرم افزاری آن آماده شده را، دارم .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: نیاز فوق دغدغه این حقیر در ساده سازی درک دانش  برای آحاد جامعه در تمامی سنین با هر سطح علمی  بوده که پرداخت بیشتر به این موضوع در این فرصت اندک نمی گنجد.

ایجاد مرکز سرطان در بوشهر

دکتر مجید اسدی، سرطان را یکی ازسه  عامل اصلی مرگ ومیر در جوامع ذکر کرد و به هزینه های هنگفتی که برای بیماران و خانواده ها در بر دارد اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه امروزه درصد قابل توجهی از بیماران با روش های نوین روزافزون، قابل تشخیص و درمان می باشند ولی استان ما در این خصوص رشد چندان شتابانی نداشته است.

وی ادامه داد: از ریاست محترم جمهوری خواهشمندم که به میمنت حضورشان در استان و در راستای طرح تحول پرخیرو برکت دولت تدبیرو امید  در زمینه سلامت ، مرکز سرطان در بوشهر ایجاد گردد.

ایجاد مراکز ترجمان دانش (Translational Research Centers ) در استان بوشهر

یکی دیگر از درخواست های نخبه تحت پوشش بنیاد نخبگان استان بوشهر ایجاد مراکز ترجمان دانش (Translational Research Centers ) در استان بوشهر بود که در این رابطه توضیح داد: پر واضح است کشوری که دانشمندان و نخبگان و متخصصان در آن سکنی گزینند، سریع تر مسیر تبدیل به  کشوری پیشرفته را طی می کند و یادآور شوم که مساله مهاجرت مغز ها نیست ،بلکه مهاجرت ژن هاست، اگر ما بخواهیم دل در گرو ساخت وطن داشته باشیم باید با حفظ ارتباطات بین الملل درکشور بمانیم  .

دکتر اسدی ادامه داد: حقیر به دانش اندوزان که رشد خود را مرهون آنها می دانم، همیشه یادآوری کرده ام  که شرط  داشتن تفکر همه جانبه در کارها ،این است که انسان جهان را ببیند، لذا ما دراینجا باید با ارتباطات وسیع با تمام سرآمدان و محققانی  که در سطح دنیا هستند کارکنیم  و مسیر ترقی را طی کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان ساخت: تاسیس این مراکزنیز، موجبات بکارگیری نیروهای انسانی تحصیل کرده و مستعد که خوشبختانه کم هم نیستند در کشور را فراهم کرده و یکی از عینی ترین نقاط در زمینه همکاری علوم بین رشته ای  و چند رشته ای بطور مثال فارغ التحصیلان وزارتین علوم و بهداشت و دیگر دانشگاهها که در کشور ما این ارتباط کمرنگ است می باشد و در این زمینه پشتیبانی های اخیر دولت محترم از شرکت های دانش بنیان جای تشکر و قدرادانی نیز دارد.

بجای شعار دانشگاه و صنعت باید تاکید بیشتر بر شعار دانشگاه و جامعه باشد

وی با بیان اینکه بجای شعار دانشگاه و صنعت باید تاکید بیشتر بر شعار دانشگاه و جامعه باشد، نقش دانشگاهها در ارتقا آگاهی و دانش عمومی آحاد جامعه را از مهم ترین دستاوردهای ذاتی اینگونه موسسات دانست و گفت: متاسفانه جوامع پیرامون دانشگاه، طعم شیرینی اینگونه موسسات  بدلیل موانع موجود بین جامعه و دانشگاه را  بدرستی نچشیده و دانشگاه هم آنچنان نتوانسته به یکی از وظایف اصلی خود جامه عمل بپوشاند.

دکتر مجید اسدی ادامه داد: بالتبع این مهم ،مستلزم تقویت کانال های ارتباطی بین دانشگاه و جامعه است  که پرداختن به این موضوع نیز مجال بیشتری می طلبد.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور رئیس جمهور در استان بوشهر، با اشاره به سبقه تحقیقاتی و تاکید خردمندانه ایشان ، یادآور شد: امروزه رقابت اصلی در عرصه فناوری است و به راحتی انسان ها در کشورهای خود به بردگی و اسارت  گرفته می شوند، لذا گنجینه اصلی کشور، مراکز علمی هستند که تولید دانش و فناوری ودر نهایت صنعت می کنند و ما باید این تغییری را که در طول زمان با سرعت نسبتا زیاد در حال وقوع است را بیش ازپیش درک کرده و به آن توجه وافری کنیم.

 

[کد خبر:AJ3270]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب