به گزارش آینه جم؛ بر اساس اعلامیه‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تعداد دو هزار و 906 شغل در دستگاه‌های اجرائی معرفی شده‌اند که سهم استان بوشهر در این میان فقط 53 شغل است. این سهم نیز در ادارات امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، دامپزشکی و پزشکی قانونی است.

 موضوع بیکاری تحصیلکرده‌های دانشگاه در سال‌های اخیر نه تنها به یکی از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی،‌ بلکه اجتماعی ایران تبدیل شده است و دولت همواره تلاش کرده‌ است تا این معضل بزرگ را برطرف کند.
در همین راستا، دولت اقدام به اعلام آگهی‌ استخدامی مشترک برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه در 11 سازمان کشور کرده است. چهار دستگاه اجرائی استان بوشهر نیز در این آگهی برای استخدام 53 نفر از فارغ‌التحصیلان اقدام خواهند کرد.
در این آگهی استخدامی آمده است: به اطلاع کلیه متقاضیان استخدام در دستگاه‌های اجرائی کشور می‌رساند، وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان عدالت اداری، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، مرکز اورژانس تهران، استانداری خراسان شمالی و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی این استان، سازمان علمی تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری، نیروی انسانی مورد نیاز خود را طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و در چارچوب دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی، برای به‌کارگیری افراد واجد شرایط در دستگاه‌های اجرائی از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر به‌صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال 1394 و طی مراحل گزینش به‌صورت پیمانی تامین خواهند کرد.
در مورد شغل‌های معرفی شده، نکته جالبی که وجود دارد، اعلام لیست 96 تایی از مشاغل مورد نیاز در استان خراسان شمالی است که به‌صورت مجزا و در جدول‌های جداگانه برای متقاضیان اشتغال در دستگاه‌های اجرائی این استان آمده است. به‌نظر می‌رسد که این امر به‌دلیل نیازهای استان تازه تاسیس خراسان شمالی بوده است.
سهم کم بوشهر از استخدام کشوری
بر اساس اعلامیه‌ای که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر روی وبسایت سازمان سنجش قرار گرفته است، تعداد دو هزار و 906 شغل در دستگاه‌های اجرائی معرفی شده‌اند که سهم استان بوشهر در این میان فقط 53 شغل است. از میان دستگاه‌های استخدام کننده نیز، سازمان امور مالیاتی با هزار و 832 شغل، بیشترین سهم را در میان دستگاه‌های اجرائی به خود اختصاص داده است.
این آگهی استخدامی به‌صورت عمومی و برای تمامی استان‌های کشور بوده که استان بوشهر با سهم 53 نفری از سهمیه‌های استخدام، در جدول تقسیم این سهمیه‌ها در جایگاه متوسط به پایین قرار گرفته است.
بیشرین استخدامی سهم تهران
نکته دیگری که در این آگهی استخدام جالب توجه است، وجود بیشترین میزان استخدامی در شهر و استان تهران است. به‌گونه‌ای که در میان شغل‌های اعلامی از طریق سازمان امور مالیاتی، 894 شغل برای شهر تهران و 162 شغل دیگر برای سایر شهرهای این استان در نظر گرفته شده است. همچنین 418 شغل در سازمان ملی بهره‌وری، سازمان علمی و تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری، ‌اورژانس تهران، دیوان عدالت اداری و سازمان هواپیمایی کشور، به‌طور کلی استخدام‌های خود را در استان تهران انجام می‌دهند.
اداراتی که در بوشهر استخدام می کنند
با این‌حال، 53 فرصت شغلی در استان بوشهر برای جویندگان کار وجود دارد که 40 مورد مربوط به سازمان امور مالیاتی بوده است که فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های اقتصاد، مدیریت،حسابداری و کامپیوتر می‌توانند در آنها ثبت نام کنند. سازمان پزشکی قانونی و وزارت اقتصاد و دارایی هر کدام دو جایگاه شغلی را برای شهرستان‌های بوشهر و دشتستان در نظر گرفته‌اند که به ترتیب فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و اقتصاد، فرصت ثبت ‌نام برای تصاحب این شغل‌ها را تا تاریخ 17 فروردین خواهند داشت.
همچنین سازمان دامپزشکی 9 نفر را برای استخدام در شهرستان‌های دیر، عسلویه و دشتستان در رشته‌های تحصیلی کاردان دامپزشکی و دکتری و دکتری تخصصی دامپزشکی، طی آزمون‌های عمومی و تخصصی انتخاب خواهد کرد.
آخرین مهلت ثبت نام 17 فروردین
در این اطلاعیه، مهلت ثبت نام برای متقاضیان از تاریخ دهم فروردین تا 17 همین ماه اعلام شده است که تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. همچنین، زمان برگزاری آزمون استخدامی یکم خرداد‌ماه اعلام شده است و محل برگزاری آزمون بر اساس میزان ثبت نامی‌ها به ترتیب در تهران و مراکز استان‌ها خواهد بود.
جزییات نام نویسی در آزمون استخدامی
بر این اساس، داوطلبان برای انتخاب شغل‌های مورد نظر، پس از خرید کارت‌های اعتباری 16 هزار تومانی، می‌توانند از بین 67 خوشه شغلی، حداکثر چهار شغل هم‌خوشه را انتخاب کنند.
نحوه انتخاب داوطلبان در این آگهی استخدام سراسری از طریق آزمون کتبی خواهد بود و سهمیه‌هایی برای داوطلبان بومی در نظر گرفته شده است. به‌این ترتیب، اولویت معرفی به گزینش برای افراد با امتیاز مشابه، به‌ترتیب بر اساس استخدامی‌های قراردادی دستگاه اجرائی، بومی‌های شهرستان محل شغل و سپس بومی‌های استان محل شغل اعلامی خواهد بود. همچنین معلولان عادی در صورت کسب نمره لازم،‌ از سه درصد سهمیه استخدامی برخواردار خواهند بود و بر اساس قانون استخدامی کشور، 25 درصد سهمیه استخدام نیز برای ایثارگران در نظر گرفته شده است.
با توجه به این‌که مرحله مصاحبه تخصصی در هر یک از دستگاه‌های اجرائی انجام خواهد شد، پس از برگزاری آزمون، به میزان سه برابر ظرفیت‌، افراد به دستگاه‌ها معرفی می‌شوند و انتخاب فرد شایسته با اعمال 30 درصد نمره مصاحبه حضوری، شناسایی و مراحل استخدام آنها انجام خواهد شد.
برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام در این آزمون استخدامی می توانید به سایت سازمان سنجش به نشانی مراجعه نمایید.
مرجع: بامداد جنوب

[کد خبر:AJ3296]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب