آینه جم؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان عسلویه گفت: اگر فردی به خود اجازه می دهد به ساحت مقدس معلم توهین کند برآمده از تربیت ناصحیح آن فرد است.

 

سید علیرضا ایاز سنگی فرد در گفتگویی با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: خبرتاسف بار و تاثر برانگیز توهین به حریم معلمان یکی از مدارس ابتدایی شهرستان عسلویه درحالی انتشار یافت که در این برهه از زمان که صدای مظلومیت و زندگی فلاکت بار معلمان این خطه از سرزمین اسلامی ،در رسانه های مجازی و نوشتاری کشوری و استانی به کرار مطرح می شود.

سنگی فرد ادامه داد: این ضعف نظام آموزش و پرورش است که هیچ تدبیری برای حمایت قضایی و غیره برای نیرو هایش اندیشه نکرده است.

وی افزود: این یک واقعیت انکار ناپذیر است در این شهرستان هیچ دیواری کوتاه تر از آموزش و پرورش برای بعضی افراد کوته فکر وجود ندارد اگر غیر از این بود وضعیت بهتر از این می بود.

سنگی فرد تصریح کرد: معلمی که فرسنگ ها از دیار و خانواده خویش فاصله دارد و تنها عشق خدمت به فرزندان و شکوفایی استعداد های میهن اسلامی او را در بدترین شرایط زیست محیطی، کمبود امکانات اولیه رفاهی و فرهنگی نگه داشته است باید مورد تکریم و حمایت جدی قرار بگیرد.

وی خطاب به معلمان اظهار داشت: اما شما خواهران و برادران فرهنگی ایثارگر خودم، ما همه مسلمان و پیرو پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(صلوات اله علیه) هستیم و به یاد داشته باشیم که ایشان در راه اسلام چه مرارت هایی تحمل نمودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عسلویه ادامه داد: ما هم وظیفه پیامبر گونه ای بر دوشمان که همانا ارشاد، تعلیم و تربیت انسانهای شریف است، گذاشته شده است و سعی و تلاش خود را صرف تربیت نسل هایی نماییم که در آینده به خود اجازه ی توهین به معلم ندهد.

سنگی فرد خاطرنشان کرد: اگر امروزه فرد یا افرادی این جسارت به خود می دهند و در رسانه ملی یا روزنامه همشهری به شخصیت معلم توهین می کنند، برخواسته از تربیت نادرست آنهاست، زیرا تعلیم بدون تربیت ثمره اش، تباهی و نابودی ارزش هاست.

وی در پایان گفت: بنده به نوبه ی خودم هرگونه توهین به جامعه ی عظیم و زحمتکش فرهنگیان، از هر شخصیت حقوقی و حقیقی به شدت نکوهش و محکوم می کنم.

 

مشروح خبر اهانت به معلم مدرسه ابتدایی

 لازم به ذکر است در آستانه 12 اردیبهشت ماه،سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم،در شهرستان عسلویه معلمان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

صبح روز سه شنبه اول اردیبهشت ماه 94 در یکی از مدارس ابتدایی شهرستان عسلویه دو نفر از معلمان مورد ضرب و شتم اولیاء دانش آموزان قرار گرفتند.

یکی از معلمانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود گفت: در حال آغاز درس بودم که درب کلاس به صدا درآمده و شاهد ورود چند تن ازاولیاء دانش آموزان به کلاس شدم.

وی گفت آنها بدون درنگ شروع به دشنام ، ناسزا و ضرب و شتم اینجانب شدند که با میانجیگری سایر معلمان،مدیر و معاون مدرسه غائله به پایان رسید.

همزمان با این موضوع در کلاس دیگری نیز در همان مدرسه این اتفاق تلخ تکرار گردید.

این اتفاقات تلخ در حالی در آستانه روز معلم و در جلوی چشم دانش آموزان شکل گرفت که تنها گناه معلمان مدرسه مذکور احضار ولی دانش آموز به دلیل مشکلات انضباطی و درسی بوده است.

[کد خبر:AJ3303]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب