به گزارش آينه جم به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم؛  ایرج محبی زاده رییس اداره تعاون ، کارو رفاه اجتماعی شهرستان جم در خصوص این طرح بیان داشتند که این کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک و یک نوع ضمانت‌نامه بانکی است که یک فرد با استفاده از آن می‌تواند کالایی را خریداری کند و نوسانات خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی مانند دوستان و اقوام نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند.


محبی زاده افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش تقاضا و خروج از رکود خواهد بود که امید است با اجرای این طرح قدرت خرید برای بازنشستگان و رونق اقتصادی برای صاحبان کالا به ارمغان بیاورد.
رییس اداره تعاون ، کارو رفاه اجتماعی شهرستان جم گفت: در مرحله اول بازنشتگان تامین اجتماعی مشمول این طرح خواهند شدو سپس به تدریج و در صورت امکان برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه به تامین اجتماعی می پردازند و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی هم صادر خواهد شد.
ایشان افزودند: بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند با ارسال کد ملی خود از طریق پیامک به سامانه 10001422 و یا با مراجعه به سایت www.samanehrefah.ir در این طرح ثبت نام کنند و حداکثر پس از 15 روز پس از پایان ثبت نام پیامکی برای آنها ارسال می شود که می بایست با مراجعه به شعبه بانک رفاه ارائه دهنده ، کارت اعتباری خود را دریافت نمایند که بهتر است در سامانه ثبت نام کنند چون می توانند شعبه خود را به دلخواه انتخاب کنند.
محبی زاده بیان داشت که این کارت بر اساس میزان دریافتی بازنشستگان شارژ می شود و شامل چهار برابر حقوق آنهاست و با نرخ 12 درصد سالیانه محاسبه می شود.
اجرای این طرح در فاز نخست در فروشگاه های رفاه ، اتکا، اسکاد ، تعاونی های فرهنگیان و مصرف امکان پذیر است و محدودیتی برای خرید کالاها و نوع و ماهیت آن وجود ندارد.

[کد خبر:AJ12351]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب