آینه جم: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: درراستای اجرای طرح‌های عمرانی در روستاهای استان بوشهر علاوه بر اعتبارات از محل‌های مختلف ۱۱۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به دهیاری‌ها تخصیص یافت.

به گزارش آینه جم:  سیدمحمد حسن باستی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر با بیان اینکه بیش از 30 درصد جمعیت استان بوشهر در روستاها سکونت دارند اظهار داشت: از 600 روستا و آبادی استان بوشهر 354 روستا دارای دهیاری هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمران روستایی در حوزه‌های مختلف تخصیص می‌یابد اظهار داشت: علاه بر اعتبارات تملک دارایی  و 2 درصد نفت، سالانه از اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده اعتبارات قابل توجهی برای عمران روستاها تخصیص می‌یابد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به روستاها خبرداد و خاطر نشان کرد: علاوه بر اعتبارات از محل‌های مختلف 110 میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به دهیاری‌های استان بوشهر سال قبل تخصیص یافت.

باستی تصریح کرد: همچنین سال قبل از محل کمک‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها 9 میلیارد تومان به دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شد.

وی، با بیان اینکه 300 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر در روستاها سکونت دارند گفت: در دو سال گذشته طرح‌های مهمی در عمران روستاها اجرا شد که علاوه بر طرح‌های بنیاد مسکن، طرح‌هایی در قالب امید روستایی اجرا شد که نقش مهم و تاثیرگذاری در حوزه اجتماعی، فرهنگی و عمرانی داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه روند اجرایی طرح‌های عمران روستایی افزود: نظام برنامه‌ریزی امور روستایی برنامه‌های مهمی در نقاط روستایی تدوین کرده که در زمینه‌های سلامت، راهسازی، آبرسانی، برقرسانی و دیگر حوزه‌ها اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: دفتر امور روستایی استانداری بوشهر با برنامه‌ریزی توسعه متوازن و همگون روستاهای استان بوشهر را دنبال کند.

باستی با قدردانی از خدمات عباس عالی‌نژاد که نقش مهمی در اجرای طرح‌های عمران روستایی داشت و اینک به افتخار بازنشستگی نائل آمده کاظم مرادی را به عنوان مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر معرفی کرد.

[کد خبر:AJ16387]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب