آینه جم: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم انتخاب رشته‌های تحصیلی بر اساس نیازها و ظرفیت‌های استان، گفت: عملکرد مطلوب دانش‌آموزان در کنکور زمینه‌ساز توسعه آینده استان بوشهر است.

به گزارش آینه جم:  مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در بازدید از محل برگزاری کنکور در بوشهر اظهار داشت: امسال در استان بوشهر ۱۱ هزار و ۵۱۷ نفر در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند که بیشترین تعداد شرکت‌کننده مربوط به رشته تجربی با شش هزار و ۷۲۵ نفر است.

بوشهر

وی تعداد شرکت کنندگان در رشته ریاضی و فنی را هزار و ۷۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: رشته‌های ریاضی با توجه به اینکه محل ورود به رشته‌های مهندسی و فنی هستند تعداد کمی در استان را شامل شده است که باید برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه صورت گیرد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در کنکور امسال هزار و ۲۶۵ نفر در رشته علوم انسانی و هزار و ۲۱۷ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۸۲۷ نفر نیز در رشته هنر ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد شرکت کنندگان استان بوشهر در رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی حدود ۱۰ برابر متوسط کشوری است.

وی با اشاره به اینکه بانوان ۶۵ درصد از کنکوری‌های استان بوشهر را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: هفت هزار و ۵۱۳ نفر زن و چهار هزار و ۷۵ مرد در کنکور امسال حضور دارند.

سالاری با تاکید بر اینکه انتخاب رشته‌ها باید بر اساس ظرفیت‌های استان و نیازهای بازار کار باشد، افزود: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید نیروی انسانی توانمند تولید شود که یکی از بخش‌های مهم ان انتخاب رشته صحیح است.

وی اضافه کرد: به منظور افزایش قبولی دانش‌آموزان استان بوشهر در دانشگاه‌های معتبر کشور، طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت و باید با همکاری همگانی شاهد تحقق این طرح مهم باشیم.

استاندار بوشهر از اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح در موفقیت دانش‌آموزان استان در کنکور نقش مهمی خواهد داشت.

[کد خبر:AJ16922]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب