آینه جم : به مناسبت هفته دولت روز دوشنبه در آیینی با حضور مدیرکل ارشاد، فرماندار و شماری از مسئولان و هنرمندان پروژه تماشاخانه آفتاب اداره ارشاد دیر به بهره برداری رسید.

به گزارش « آینه جم » به نقل از ایرنا؛ در این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این اداره کل با وجود کمبود اعتبار گامهای بلندی در توسعه فرهنگ و هنر برداشته است.

حمیده ماحوزی افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد برنامه های خوبی در سطح بین المللی و کشورهای همسایه بوده ایم و در باره برجام نیز حرکت بسیاری خوبی در حوزه بین الملل رخ داد که اکنون کشور به جایگاه واقعی خود رسیده است.

وی گفت: در استان هرساله برنامه های خوب فرهنگی و هنری با تلاش هنرمندان و حمایت ارشاد برگزار می شود که می توانیم بگوییم در کشور جزء استانهای پیشتاز هستیم.

وی ضمن قدردانی از حمایت فرمانداران شهرستانها از برنامه های فرهنگ و ارشاد اظهارداشت: فرماندار دیر با اختصاص بودجه برای پروژه های فرهنگ و ارشاد حمایت خوبی داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: شهرستان دیر در حوزه نمایش در سطح استان و کشور درخشش خوبی داشته و با افتتاح تماشاخانه آفتاب این شهرستان از این به بعد هم شاهد درخشش بیشتر هنرمندان این شهرستان خواهیم بود.

امام جمعه دیر گفت: هنرمندان همیشه دل در گرو ارزشهای اسلامی دارند و می توانند با هنر خود ارزشها را به جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: نمایش تئاتر دفاع مقدس در شهرستان پرآوازه است و امیدواریم شاهد نمایشهای بیشتری از هنرمندان این شهرستان باشیم.

فرمانداردیر گفت: دولت تدبیر و امید در ارتباط با فرهنگ و ارشاد اعتبارات بسیار خوبی هزینه کرده و نادیده گرفتن این اقدامات بی انصافی است.

حمزه اعتماد افزود: پروژه تماشاخانه آفتاب این شهرستان که از سال 90 شروع شده بود 78 درصد اعتبار آن در دولت یازدهم تامین شد.

وی گفت: افتتاح کتابخانه شهر بردخون، اجرای کتابخانه شهر دوراهک، ترمیم سالن فرهنگ و تجهیز و مرمت ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید رخ داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر گفت: پروژه تماشاخانه آفتاب با ظرفیت صندلی 100 نفر در مساحت240 مترمربع مبلغ دو میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه در برداشته است.

غلامرضا ناطقی پور افزود: هم اکنون پنج گروه نمایشی فعال ثبت شده به تعداد 150 هنرمند و چهار گروه ثبت نشده بصورت پراکنده در بردخون و دیر در زمینه نمایش فعالیت می کنند.

وی گفت: در سال گذشته 160 اجرای عمومی در شهرستان و استان داشتیم که نزدیک به 60 اجرای عمومی دانش آموزی بوده است.

ناطقی پور اضافه کرد: گروه نمایش دیر دارای سبک های مختلف نمایشی در جشنواره های بین المللی، ملی، فجر، منطقه ای،استانی و تئاتر دانشگاهی در کشور حضوری فعال داشته اند.

 

 
[کد خبر:AJ17787]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب