آینه جم: روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در خصوص یادداشت یکی از خوانندگان مبنی بر ضرورت توسعه فیزیکی این دانشگاه توضیحاتی ارسال و از پیگیری ها در این خصوص خبر داد.

متن جوابیه ارسالی را در ادامه می خوانید:

در پاسخ به نظر یکی از خوانندگان محترم آن پایگاه اطلاع رسانی ضمن سپاس به خاطر دغدغه همشهریان نسبت به توسعه دانشگاه خلیج فارس درخصوص ضرورت توسعه فیزیکی دانشگاه نکاتی به استحضار شهروندان و مردم عزیز استان می رساند.

1. موضوع محدودیت اراضی و سطح مساحت دانشگاه خلیج فارس یکی از عوامل محدودکننده جدی دانشگاه است که به خاطر شرایط خاص جزیره ای و محدودیت زمین در ابتدای راه اندازی دانشگاه خلیج فارس، حداقل زمین موردنیاز برای اجرا و توسعه دانشگاه تامین نشده است و این میزان تخصیص زمین در سال های بعد، اجرای برنامه های توسعه ای دانشگاه را با محدودیت جدی مواجه ساخته است.

لازم به یادآوری است دانشگاههای مشابه و هم تراز دانشگاه خلیج فارس به میزان حداقل 130 تا 2400 هکتار زمین در اختیار دارند، به گونه ای که مجموعه برنامه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری، مسکونی، خوابگاهی و تفریحی خود را در پردیس های پیش بینی شده اجرا می کنند. در حالی که دانشگاه خلیج فارس صرفا دارای 25 هکتار زمین است که پاسخگوی حداقل نیازهای آموزشی و پژوهشی نیست تا چه رسد به تأمین نیازهای رفاهی، فرهنگی و مسکونی دانشگاه. بدون تردید این وضعیت ضمن این که توسعه دانشگاه را با محدودیت جدی مواجه ساخته است، به خاطر شرایط شدید رقابتی در آموزش عالی، در جذب هیات علمی مناسب و جذب دانشجوی با کیفیت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

2. بر اساس درک درست این واقعیت، مسئولین ارشد استان و دانشگاه از طرق مختلفی به دنبال تأمین زمین موردنیاز دانشگاه هستند که انشاءالله امید می رود مشکل دانشگاه خلیج فارس در زمینه زمین به زودی حل شود. این برنامه ها به شرح زیر است:

الف) الحاق اراضی پیرامونی دانشگاه که در تملک دانشگاه است، ولی تاکنون به تصرف و بهره برداری دانشگاه نرسیده است. از جمله زمین پارک دانشجو و بخشی اراضی پیرامون آن.

ب) الحاق میزان 10.5 هکتار زمین دولتی مجاور دانشگاه: میزان 10.5 هکتار زمین دولتی در مجاورت پردیس اصلی دانشگاه قرار دارد که بخش بسیار محدودی از آن به وسیله دولت در حال بهره برداری است که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت اجرای برنامه های توسعه دانشگاه به دانشگاه واگذار خواهد شد.

ج) الحاق بخشی از اراضی با مالکیت خصوصی پیرامون دانشگاه با کاربری آموزش عالی: بخشی از اراضی با مالکیت خصوصی پیرامون دانشگاه با کاربری آموزش عالی واقع است که الزاماً می بایست جهت اجرای برنامه های آموزش عالی اختصاص یابد. برای الحاق این اراضی به دانشگاه نیز هماهنگی و برنامه ریزی هایی صورت گرفته که با دستور وزیر محترم راه و شهرسازی مقرر شده است زمین معوض لازم در اختیار مالکین قرار گیرد و اراضی مورد نظر به دانشگاه الحاق گردد.

د) ساخت و توسعه دانشکده هنر و معماری: فاز نخست آن با همکاری سازمان میراث فرهنگی و سازمان راه و شهرسازی در بافت قدیم شهر بوشهر آماده بهره برداری شده و طی روزهای آتی توسط مسئولین کشوری و استانی افتتاح خواهد شد. با افتتاح این ساختمان، فضای فیزیکی دانشگاه خلیج فارس توسعه می یابد.

***خلیج فارس

[کد خبر:AJ18006]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب