آینه جم ، با حضور فرماندار، امام جمعه، مسئولان کشوری وزارت آموزش و پرورش و سایر مسئولان جم، به صورت همزمان زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن و زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه خدیجه کبری(س) شهر جم به صدا درآمد.

به گزارش آینه  جم؛ فتح الله نوروزی در آیین بازگشایی مدارس و افتتاح طرح سرشماری نفوس و مسکن شهرستان جم گفت: بازگشایی مدارس امسال با دو مناسبت مناسبت عید غدیر و هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرده که امر مبارکی است.

وی افزود: دانش آموزان علاوه بر تحصیل باید در تهذیب نفس هم کوشا باشند و شناخت اسوه هایی چون مولا علی (ع) و آشنایی با دفاع مقدس در راستای بالندگی اخلاقی و فرهنگی انان ضروری است.

نوروزی اضافه کرد: باید افتخار کرد به آن دانش آموزانی که از پشت میز کلاس درس به سوی جبهه ها رفتند و با بذل جان خود نهال انقلاب را آبیاری کردند. وی ابراز داشت: برنامه ریزی برای پیشرفت علمی لازم است و همه باید کمک کنیم تا امروز آرمان های شهدا در سنگر مدارس تحقق یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش جم از مدیران و معلمان خواست به جای دانش آموزی، روش آموزی نوین را به دانش آموزان بیاموزند و روحیه پرسشگری و نقادی منصفانه را در دانش آموزان تقویت کنند.

وی افزود: اگر دانش آموزان نقد و نقادی را در مدرسه نیاموزند کجا باید بیاموزند. نوروزی به کرسی های آزاد اندیشی مورد تاکید رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: باید کرسی های آزاد اندیشی در مدارس اجرا و نهادینه شود. وی بر لزوم آموزش حقوق شهروندی، قانون مداری و عدالت تاکید کرد و گفت: زنگ انشا، انجمن اولیا و مربیان و شوراهای چندگانه مدارس تقویت شود.

فرماندار جم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 پرداخت و گفت: از سوم مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس، مرحله اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن نیز آغاز می شود و همه باید در این سرشماری شرکت کنیم چرا که اگر آمارهای شهرستان دقیق و واقعی باشد هم در جذب اعتبارات و هم توسعه، شهرستان سهم واقعی خود را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سرشماری زیر بنای برنامه ریزی در سطح کشور است و اهمیت سرشماری سال 1395 به دلیل ده ساله بودن آمار بسیار زیاد است.

فرماندار جم گفت: مردم سرشماری نفوس و مسکن 95 را به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه شهری و روستایی جدی بگیرند.

نوروزی تصریح کرد: مدارس جایگاه مهمی در سرشماری دارند و باید با تشکیل کمیته ای ویژه در آموزش و پرورش، سرشماری اینترنتی در مدارس پیگیری شود.
























[کد خبر:AJ18180]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # رقیه اجرایی 1399-03-25 20:27
رقیه اجرایی هشتم ج سلام به نظرمنم خیلی عکسهای دوستانمون عالیه امیدوارم بهترازاین بشه :lol:
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # رقیه اجرایی 1399-03-26 14:47
سلام رقیه اجرایی هستم مدرسه خدیجه کبری وهمین طور تشکر میکنم ازمدیرمدرسه خانم بابایی پورعزیز خانم علوی وخانم شمشیری وخانم منصوری و.... :D
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب