هواشناسیآینه جم: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش تراکم ابرها در استان خبر داد و گفت: از فردا سرعت باد در استان بیشتر می‌شود.

به گزارش «آینه جم»؛ پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان بوشهر نشان‌دهنده تداوم وزش بادهای غالباً شمالی طی ساعات آینده است و پیش‌بینی می‌شود که از فردا به تدریج جهت وزش باد به جنوبی تغییر و سرعت این جریانات نیز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: همچین به سبب گذر امواج کم دامنه و کوتاه از تراز میانی جو، انتظار می‌رود که بر تراکم ابرها در آسمان استان افزوده شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی استان، افزود: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعات افزایش ابر خواهد بود. 

وی ادامه داد: جهت باد نیز متغیر غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت دریایی استان، گفت: جهت باد متغیر غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج جنوب شرقی تا حنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت است و ارتفاع موج بین ۳۰ تا ۶۰  سانتی متر خواهد بود.

وی بیان کرد: فردا زمان مد اول دریا ساعت دو و ۴۶ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه، مد دوم دریا ساعت ۱۸ و پنج دقیقه و جزر دوم ساعت ۲۲ و ۳۱ دقیقه خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای بوشهر بین ۱۹ تا ۳۲ درجه بوده است. و طی این مدت عسلویه با ۳۴ درجه بیشترین دما و شهرهای جم و دیلم با ۱۸ درجه کمترین دما را تجربه کردند.

[کد خبر:AJ18686]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب