آینه جم: همایش روز شهرستان دیر بمناسبت قیام مردم این شهرستان در13 آذر سال 57 و شهادت شهیدان سمنبر عالی پور و احمد حیدری با حضور مسئولان و مردم در محل تالار فرهنگ شهر دیر برگزار شد.

به گزارش آینه جم؛ امام جمعه دیر در این همایش گفت: مردم مومن و انقلابی شهرستان دیر با مشت گره کرده و انگیزه دینی علیه رژیم پهلوی به صحنه آمده و شعار دادند.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: بصیرت و اعتقادات دینی مردم باعث برپایی انقلاب و خلق حماسه شد که امروز هم نیاز به این روحیه داریم.

وی اضافه کرد: هدف از برپایی این همایش این است که نسل جوان به خود ببالد که این شهرستان مردمی مبارز، با بصیرت، شجاع و حاضر در صحنه داشته است.

امام جمعه دیر برپایی گرامیداشت شهدا را تاسی به سیره ائمه معصوم دانست و افزود: تجلیل و تکریم از شهدا، تاسی به سیره ائمه معصوم و ادای دین نسبت به شهداست که کمترین کاری است در حق شهدا که جان خود را نثار انقلاب و اسلام کردند.

وی 13 آذر سال 57 را مبدا تحول شهرستان خواند و بیان کرد: 13 آذر سال 57 که این شهرستان دو شهید و جمعی زخمی و جانباز تقدیم انقلاب کرد، مبدا یک تحول بود که اکنون با الهام از آن روز باید تحولات را در این شهرستان رقم بزنیم.

حسینی گفت: شهرستان دیر با وجود خدمات شایسته ای که در طول انقلاب صورت گرفته اما هنوز دارای مسائل و مشکلاتی است که هم مردم و هم مسئولان باید در قبال آن پاسخگو باشند و نسبت به حقوق مردم بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به تقویت مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری در جامعه گفت: در زمان انقلاب مردم با شوق و علاقه پای کار آمدند و ساکت ننشستند و انقلاب را بوجود آوردند و دو مقوله مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری در حد اعلا وجود داشت اما امروز این دو مقوله در این شهرستان کم رنگ شده است.

جانشین فرمانده سپاه دیر گفت: تجلیل و تکریم از شهدا و خانواده معظم آنان از وظیفه ذاتی سپاه و بسیج است.

سرهنگ عبدالله میرزایی افزود: 13 آذر سال 57 شهرستان دیر روزی ماندگار در تقویم این آب و خاک است که مردم انقلابی همگام با سایر مردم در نظارت علیه حکومت طاغوت با خون جوانان ریشه های انقلاب شکوهمند اسلامی را آبیاری کردند.

وی گفت: شهادت احمد حیدری و سمنبر عالی پور وچندین نفر جانباز از افتخارات 13 آذر سال 57 مردم شهرستان دیر است که به این مناسبت این روز به نام روز شهرستان دیر نامگذاری شده است.

در این برنامه عبدالحسین بحرینی نژاد و موسی محسنی دو نفر از فعالان انقلابی از نحوه شهادت احمد حیدری و سمنبر عالی پور و زخمی شدن جوانان انقلابی و قیام مردم این شهرستان در 13 آذر سال 57 خاطراتی بیان داشتند.

[کد خبر:AJ19452]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب