یوسف صفری

امروزه عسلویه یکی از پر ترافیک ترین مناطق کشور از حیث رفت و آمد مسئولین عالی رتبه کشوری می باشد و به طور معمول ماهانه شاهد حضور یکی از مسئولین بلند پایه در آن هستیم. از بارزترین و مهم ترین سفرهای اخیر، می توان به حضور وزرای محترم رفاه، نفت و بهداشت اشاره کرد. در هر دو سفر، شوراهای اسلامی عسلویه بعنوان وکلای مردم مطالبه و درخواست یکسانی مبنی بر ساخت بیمارستان داشته اند اما هر کدام از وزرا به نحوی توپ را در زمین دیگری انداخته و به جای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، فرار رو به جلویی داشته اند.

جناب مهندس زنگنه اعلام داشتند که ساخت بیمارستان در برنامه های وزارت نفت نیست و بنا ندارند بیمارستانی احداث نمایند.

دکتر هاشمی نیز در پاسخ به درخواست شورای بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه اظهار داشته اند که نفت می بایست بیمارستان بسازد و در شورای سلامت استان نیز بر گفته خود مبنی بر ایفای این مسئولیت از سوی نفت و وزارت رفاه تأکید داشته اند.

دکتر ربیعی هم با بیان اینکه عسلویه بیمارستان تامین اجتماعی دارد و باید توسعه یابد، عملا مسئولیت خود را در همین حد دانسته اند.

جناب رئیس جمهور؛ اینگونه سخن گفتن وزرا نشان از نبود عزم و اراده جدی هر یک از وزارتخانه های متبوع برای خدمات رسانی به مردم عسلویه است. ایراد چنین سخنانی دستاوردی جز ناامیدی و افسردگی برای مردم ندارد که این امر زیبنده ی دولت تدبیر و امید نیست. علیهذا با گذشت قریب به دو دهه از حضور نفت در منطقه، نه وزارت نفت براساس برنامه ای منسجم و هدفمند در رفع معضلات اقدام نموده و نه سایر دستگاه ها به شکل واقعی به مسئولیت های خود در قبال مردم عسلویه گام برداشته اند و کماکان نگاه بسیاری از دستگاه ها همسو با نگاه وزیر محترم بهداشت، به وزارت نفت معطوف شده و بار مسئولیت را از دوش خود ساقط کرده اند.

جناب آقای دکتر روحانی؛ امروزه عسلویه ای که به زعم و باور حضرتعالی به تنهایی می تواند یک کشور را اداره کند، بدلیل نداشتن زایشگاه زنان زائوی آن آواره ی شهرستان های اطراف هستند و پذیرش آنها بعضاً بصورت مشروط صورت می پذیرد. آیا سزاوار است مردمی که سرزمین شان لقب پایتخت اقتصادی کشور را یدک می کشد، اینگونه مستأصل باشند؟ بیچاره عسلویه! دستش نمک ندارد ...

در اینجا لازم می دانم به منشور حقوق شهروندی که یکی از وعده های دولت بود اشاره ای داشته باشم و یادآور شوم با عنایت به اینکه دولت تدبیر و امید پایه سیاست داخلی خود را ایده حکمرانی شهروند مدار معرفی نمود و تدوین منشور حقوق شهروندی را گام نخست در این حوزه مطرح ساخت، سطح انتظارات مردم از دولت محترم نیز برای تأمین منافع و حقوق آنها بیش از پیش شد. اگرچه منشور موصوف هنوز به مرحله اجرایی نرسیده، ولی انتظار می رود دولت با اتکا به رأی اعتماد ملت فرصت باقیمانده را مغتنم شمرده و در عمل به وعده های خود فروگذار نکند که در معرض قضاوت وجدان عمومی سرفراز و نزد درگاه حق تعالی مأجور گردد.

لذا استدعا دارد موضوع عسلویه بالاخص در بخش بهداشت و درمان در نزدیکترین زمان ممکن با وزرا مطرح و به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و إن شا الله با اتخاذ تصمیمات مقتضی و تدبیر حضرتعالی بخش مهمی از مشکلات مردم عسلویه مرتفع گردد.

*یوسف صفری- فعال اجتماعی عسلویه

[کد خبر:AJ19484]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب