آینه جم: عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه می گوید: با تصویب ماده 58 برنامه ششم توسعه، گام بلندی در راستای رفع مشکل بیکاری و توانمندسازی پیمانکاران بومی برداشته شد.

سکینه الماسی در گفتگو با «آینه جم» افزود: در جلسه روز پنجشنبه مجلس ماده 58 لایحه برنامه ششم توسعه که به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود با همکاری خوب نمایندگان به صحن علنی برگشت و با رای بالا به تصویب رسید که منافع خوبی برای استان خواهد داشت.

نماینده دیر، کنگان جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این ماده دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی متعهد شده‌اند در پروژه های خود در شرایط برابر اولویت با پیمانکاران بومی باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در راستای به کارگیری نیروهای بومی از خلاء قانونی رنج می‌بردیم، به مصوبه استفاده حداقل 50 درصدی نیروهای بومی اشاره کرد و گقت: این یک مصوبه هیات دولت بود که ما بر روی اجرای آن تاکید داریم اما قانونی در این زمینه نداشتیم که به اکنون این خلا قانونی رفع شد.

سکینه الماسی ادامه داد: بر اساس این ماده قانونی که به محض ابلاغ، لازم الاجرا است، نیروهای بومی استان با اولویت محل سکونت نزدیکتر در شرایط برابر باید در اولویت جذب باشند.  

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق تلاش زیادی برای گنجاندن این ماده درمتن برنامه ششم شد که با همراهی نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق انجام شد، گفت: این ماده در صحن علنی با ابهاماتی از سوی برخی از نمایندگان مواجه شد که برای رفع ایرادات به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که موفق شدیم مجددا آن را به صحن علنی برگردانیم و با رای بالا به تصویب رسید.

[کد خبر:AJ20096]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب