آینه جم؛ خبرنگاران «خلیج فارس» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه نام نویسی از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا از 30 اسفند آغاز و تا پایان وقت اداری 6 فروردین 96 در فرمانداری و بخشداری ها ادامه دارد.
  • در پی تغییراتی در قانون انتخابات شوراها، اعضای آن در دوره آینده متناسب با جمعیت شهرها، کاهش می یابد. براساس نتایج سرشماری سالجاری، تنها شهر بوشهر 9 عضو در دوره پنجم شوراها دارد (اکنون 11 عضو است)، شهرهای برازجان، گناوه و کنگان هم دارای 7 عضو اصلی خواهند شد (اکنون 9 عضو است)، سایر شهرهای استان هم 5 عضو اصلی دارند.
  • گفته می شود برخی گروههای اصلاح طلب در استان بوشهر پیشنهاد داده اند برای جلوگیری از تشتت آرا و دلخوری در میان نامزدهای حامی که در لیست مورد حمایت قرار نمی گیرند، این طیف تنها ملاک و ویژگی های اصلاح طلبی را در بیانیه هایی با مردم در میان گذاشته و از معرفی کاندیداهای مورد حمایت برای انتخابات شوراها صرف نظر نموده و تنها احزاب در این خصوص اقدام نمایند. از طرفی برخی نیز معتقدند با توجه به فعالیت اصولگرایان و ارائه لیست توسط آنها، در میان برخی حامیان این توقع وجود دارد که در شوراها لیست واحدی از سوی اصلاح طلبان ارائه شود. گفته می شود در میان برخی گروههای اصولگرا هم چنین دیدگاهی مطرح گردیده و بعضا آنها هزینه ارائه لیست را بیشتر از سکوت در این خصوص دانسته اند.
  • هفته گذشته برخی مسئولان گمرکات استان بوشهر به دستگاههای نظارتی احضار شده اند. هنوز درباره ابعاد ماجرا اظهارنظر رسمی نشده، ولی گویا غیر از دو مسئول ارشد این مجموعه، مابقی احضارشدگان آزاد شده اند.
  • سبحان بحری ورزشکار گناوه ای که رکورددار حبس نفس زیر آب کشور را در اختیار دارد، هفته پیش در برنامه زنده تلویزیونی "فرمویل یک" با اجرای علی ضیا شرکت کرد تا رکورد جهانی را هم به نام خود ثبت کند که در میانه رکورد زنی اش، به دلیل نگرانی مجری از وضعیت وی، از آب بیرون کشیده شد. وی پس از ناکامی در ثبت رکوردش، طی پیامی ویدئویی، تشنج کردن خود را تکذیب نموده و گفته با حرکات دست در حال تمرکز بودم و اگر اجازه داده می شد، رکورد جهانی که بالای 4 دقیقه است را ثبت می کردم.
  • ماشاالله حیدرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب بوشهر به عنوان مشاور کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران منصوب شد. فرمانداری تنگستان، گناوه و مرودشت از سوابق وی می باشد.

  • عملکرد استان در پر کردن چاههای غیرمجاز آب موفق نبوده است. براساس آماری که رجایی، مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر داده، طبق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، آب بوشهر در سالجاری متعهد به پر کردن 800 حلقه چاه غیرمجاز و مضر به مصالح عمومی گردید که تا پایان امسال، فقط 81 حلقه چاه پر شد که حدود 10 درصد می باشد.
  • پروازهای عسلویه به اردبیل برای نخستین‌ بار راه‌اندازی شده و روزهای یکشنبه توسط زاگرس انجام می شود.
  • بوشهر از نظر فضای کسب و کار همچنان وضعیت مطلوبی در میان استان های کشور ندارد. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که به بررسی تابستان ۹۵ براساس ارزیابی تشکل‌های اقتصادی پرداخته، وضعیت استان‌هاي بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، البرز و همدان در مقایسه با دیگر استان‌ها نامناسب‌تر و وضعیت استان‌هاي اردبیل، گیلان، یزد و مرکزي مناسب‌تر ارزیابی شده است.
  • والدین 4 قلوهاي متولد شده در شهرستان دير از مسئولان استمداد طلبیدند. پدر آنها جاشو می باشد و برای تامین هزینه ها و نگهداری نوزدان دچار مشکلاتی هستند. ظاهرا با وجود اظهارنظر چندی پیش مسئولان بهزیستی درباره حمایت از خانواده چندقلوها، برای خانواده دیری اقدام موثری نشده است.

  • معتمدان هیات اجرایی انتخابات شوراها در شهرستان های استان انتخاب شدند. در شهرستان بوشهر نیز اعضای اصلی معتمدان شامل: عبدالمحمد شیخ ابولی، شیخ ابراهیم تشکری، سیدعلی موسوی نژاد، علیرضا زنده بودی، علیرضا مظفری زاده، محمد غریبی، علیرضا ریشهری، غلام رضازاده است. همچنین اعضای علی البدل شامل حاج حسین وردیانی، نرگس صداقت، حسین بهروز زیارتی، حسن محمددوست و اسماعیل بازدار می باشد.
  • ستوده‌خو مديركل بوشهرى تامين اجتماعى شرق تهران در روزهای پایانی سال برکنار شد. وی سالهای 84 تا 90 مدیرکل این سازمان در بوشهر بود.
  • در آخرین نشست مجلس در سال 95، سکینه الماسی نماینده جنوب استان درباره مشکلات تخلیه کالاهای همراه ملوانی نطق داشته است. وی در تذکری شفاهی خطاب به رییس جمهور با بیان اینکه "آقای روحانی، نگذارید سفره مردم ساحل نشین خالی شود"، گفته: برخی مسوولان درباره ته لنجی آدرس اشتباه می دهند و کانتینرهای قاچاق نورچشمی ها را نمی بینند.
  • طی حکمی از سوی عارف رییس فراکسیون امید، "محمدباقر سعادت" نماینده دشتستان نماینده این فراکسیون در شورای اصلاح طلبان استان بوشهر شد. همزمان برخی ابهامات درباره حضور وی در هیات نظارت انتخابات شوراها وجود داشت که سعادت در مصاحبه ای گفته: این عضویت منافاتی با مسئولیت وی در هیات نظارت ندارد.

  • مجلسی ها در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان، با مصوبه خودشان درباره اختصاص 3 درصد پیمان و قراردادهای نفتی به محیط زیست مناطق نفت خیز مخالفت کردند. ابتکار، رییس سازمان محیط زیست با انتقاد از این تصمیم گفته: متعاقبا با هماهنگی رییس جمهور لایحه ای در این خصوص به مجلس ارائه می شود.
  • گویا بحث هایی برای کاهش سهمیه ته لنجی بوشهر و اختصاص آن به استان همسایه ایجاد شده است! فرمانده مرزبانی هرمزگان اخیرا در نشستی خبری با بیان اینکه مشکل ته لنجی در استان بوشهر حل شده ولی هرمزگان هنوز با این مشکل رو به رو است، اظهار داشت: برنامه ای در کشور برای کاستن از سهم استان بوشهر و اختصاص آن به هرمزگان وجود دارد و این احتمال که بوشهری ها با فشارهایی وارد می کنند مانع اجرای این برنامه شوند وجود دارد.
  • در شرایطی توزیع میوه طرح تنظیم بازار در استان آغاز شده که قیمت مصوب پرتقال هر کیلو 3.900 تومان و سیب 3.400 تومان تعیین گردید. یکی از گلایه های مردمی درباره توزیع "شرطی" این محصولات است، طوری که در برخی مراکز از مردم درخواست می شود همزمان با سیب، پرتقال هم خریداری نموده، یا آنکه عرضه تنها در قالب جعبه های 7 تا 10 کیلویی میوه است و بصورت خرده فروشی و کیلویی نیست.
  • عيد ديدني هاي سياسي در استان برگزار مي شود. گويا تشكل هاي سياسي استان در حال برنامه ريزي براي انتخاب روز و محلي براي مراسم عيد ديدني اعضاي خود با هم هستند. گفتني است دعوت از فعالان سياسي به عنوان  ميهمان در اين مراسم انجام مي شود.
  • هوادارن تیم فوتبال پارس جنوبی جم که در لیگ آزادگان نتایج خوبی کسب کرده و در جمع مدعیان می باشد، نسبت به کم مهری صداوسیما و پخش نکردن بازی های این تیم گلایه مند هستند. ظاهرا در آخرین بازی جمی ها، برخی هواداران این تیم علیه صداوسیمای استان شعارهایی داده اند.
  • احسان خواجه امیری خواننده پاپ ۲۹ فروردین ماه در برازجان کنسرت اجرا می کند.
  • گزارش های مردمی درباره بی توجهی برخی بانک های استان به مصوبه دولت جهت بخشودگی جرایم تسهیلات تا 100 میلیون تومان به دست مان رسیده است. گویا برخی بانک ها از چنین مصوبه ای بی اطلاع هستند و می گویند از ستاد تهران جزییاتش به ما ارسال نشده، برخی دیگر هم این بخشنامه را تا سقف 10 میلیون تومان اجرا می کنند!
  • باخبر شدیم وزير آموزش و پرورش دوشنبه 8 فروردین ماه سفری یک روزه به بوشهر دارد.
  • گفته می شود یک کاندیدای انتخابات مجلس مذاکراتی با برخی داوطلبان نامزدی شورای شهر بوشهر داشته تا به گفته وی، مورد حمایت افرادی قرار گیرند که به او رای داده اند. گویا در این خصوص مبالفی هم مطرح شده است.
  • شنیده شده عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس به تازگی عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری شده است. دبیرکلی این حزب برعهده کواکبیان نماینده تهران است.
  • سال ۹۶ فلرهای مجتمع گاز پارس جنوبی جمع آوری می شوند. این وعده را عراقی مديرعامل شرکت ملی گاز مطرح کرده است.
  • شنیده شده سردار رستم قاسمی وزیر سابق نفت و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری برای حضور در مراسم ترحیم برادرزاده‌اش، در بوشهر حضور دارد.
  • بخشدار بوشکان 7 ماه پس از انتصابش به این مسئولیت، استعفا کرد. ظاهرا دلیل اقدام علیرضا قاسمی مشکلات خانوادگی عنوان می شود و براین اساس، روح اله تنگستانی کارشناس عمرانی فرمانداری دشتستان جایگزین وی شد.
  • در برخی محافل، بحث کیوسک سیاسی در شهر گناوه به میان آمده است. به نوشته گناوه پورت، گویا این کیوسک با سفارش رئیس یکی از احزاب سیاسی، توسط یک مسئول ارشد استان به مسئولان خدماتی گناوه تحمیل شده است.
  • شورای شهر برازجان پس از ماهها کشمکش، محمدحسن محمدی کارشناش شهرسازی شهرداری را با 6 رای شهردار کرد. نیکجو عضو شورا هم یک رای آورد. یک رای هم سفید بوده و یک عضو هم غیبت داشته است. قائدی سرپرست فعلی هم جزو گزینه ها برای شهرداری نبود.
  • باستی، معاون عمرانی استانداری بوشهر گفته: به منظور رعایت جوانب ایمنی، گشت های دریایی امسال با کشتی انجام می شود و فعالیت قایق های چوبی ممنوع است.
  • استاندار بوشهر اخیرا وعده خود برای رفع مشکل آبی استان را یکسال تمدید کرده است. وی در نشست با اعضای شورای شهر برازجان، گفته: با طرح های در دست اجرا، تابستان 97 مشکل بی آبی در استان نداریم. این در حالی است که وی خردادماه سالجاری در نشست شورای برنامه ریزی این وعده را برای تابستان آینده (96) داده بود.

  • یک خبر آبی دیگر اینکه، ۵ برابر آب مصرفی استان در سیل بهمن ماه هدر رفت! متاسفانه احداث سدهای مخزنی استان و طرح های آبخیزداری که نقش مهمی در نگهداشت روان آب ها دارد، به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، روند کندی داشته و بعضا متوقف است.
  • انتصاب رییس ستاد انتخاباتی روحانی در استان‌ها تکذیب شده است. روابط عمومی دفتر رییس جمهور در اطلاعیه اعلام کرد: اخیرا برخی افراد سودجو و بعضا دارای سوابق کیفری، با ادعای انتساب به برخی مقامات دولت، اقدام به صدور احکام صوری برای افراد به عنوان رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استانها نموده اند که از سوی نهادهای قانونی کشور در حال پیگیری است.
  • یکی از وعده های مسئولان استانی، ارتقای روستای بهارستان جم به شهر تا پایان سال بود که عملی نشد. گویا تقسیمات کشوری به بعد از انتخابات موکول شده است.
  • دست آخر اینکه براساس اعلام اداره کل غذا، دارو و استاندارد منقطه آزاد قشم، شربت «ویمتو» تولید عربستان غیرقابل مصرف انسانی اعلام شده است. معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای اطمینان از محصولات بازار، برچسب اصالت کالا از سامانه پیامک«۲۰۰۰۸۸۲۲» استعلام گردد.
[کد خبر:AJ20875]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب