آينه جم: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان جم گفت: افسردگی در رتبه چهارم مراجعه به پزشکان قرار دارد.

به گزارش آينه جم؛ احمد قاسمی  در جمع نمازگران جمعه جم اظهار داشت: هجدهم فروردین به عنوان روز جهانی بهداشت نام‌گذاری شده است و در کشور ما ایران، یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته سلامت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به وجود افسردگی به عنوان یک مشکل در عرصه سلامت و روند رو به رشد آن، شعار امسال هفته سلامت به موضوع افسردگی اختصاص یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اضافه کرد: تنها، داشتن یک جسم سالم برای انسان کافی نیست و باید فرد از لحاظ روحی و روانی نیز دارای سلامتی باشد.

قاسمی بیان کرد: افسردگی یکی از عواملی است که روح و روان انسان را مریض می‌کند و باعث ایجاد مشکلات متعدد در زندگی فرد و کاهش شاخص سلامتی وی می‌شود.

وی افزود: شیوع افسردگی در خانم‌ها بیشتر از آقایان بوده و رتبه چهارم در مراجعه افراد به پزشکان را به خود اختصاص داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم ادامه داد: افسردگی در کشور ما روند رو به رشدی را دارد و مهم‌ترین چالشی که در افسردگی ایجاد می‌شود تمایل فرد به خودکشی است.

وی ضمن بیان عملکرد این شبکه در دولت تدبیر و امید، از تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار و امام جمعه شهرستان جم و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم به خاطر همکاری همه جانبه در ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان کمال تقدیر کرد.

[کد خبر:AJ21296]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب