آینه جم: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: سال 96 سال تکمیل فازهای 22 تا 24 میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه است.

به گزارش «آینه جم»؛ سردار عبادالله عبداللهی در بازدید از شرکت صدرا در بوشهر در گفتگوی آینه جم گفت: امسال فازهای 13 و 22 تا 24 میدان گازی پارس جنوبی و ترین های (بخش های) دو و سه پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی می شود.

وی افزود: با مشارکت دولت ظرفیت صدرا پنج برابر بیشتر می شود و تعداد نیروهای شاغل در این منطقه به 15 تا 20 هزار نفر افزایش می یابد.

سردار عبداللهی گفت: ساخت سکوها که پیش از این در خارج از کشور انجام می شد اکنون در داخل کشور با توان متخصصان داخلی در دست اجراست.

وی افزود: ساخت ده سکوی پارس جنوبی با پیشرفت بسیار خوبی در تاسیسات صدرا ادامه دارد.

سردار عبداللهی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در سال گذشته شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را اجرایی کرد و 50 تا 60 درصد بیشتر از تعهدات خود عمل کرد.

وی مصداق تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را پالایشگاه ستاره خلیج فارس عنوان کرد که در روزهای آینده افتتاح خواهد شد. این پالایشگاه در مرحله نخست 12 و نیم میلیون تن بنزین تولید می کند و با بهره برداری کامل این میزان به 36 میلیون تن می رسد که علاوه بر تامین نیاز داخل به خارج از کشور صادر نیز می شود.

[کد خبر:AJ21332]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب