آینه جم: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: برای نخستین بار از دستگاه اسکنر جاده‌ای در استان بوشهر با قابلیت تشخیص و ردیابی خرابی‌های احتمالی جاده‌ها رونمایی شد.

به گزارش آینه جمم، حمیدرضا علم صبح امروز در آیین رونمایی از دستگاه اسکنر جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه کیفیت راه‌ها از مهم‌ترین ارتقاء ایمنی در تردد خودروها است اظهار داشت: استان بوشهر از لحاظ جاده‌های بزرگراهی در جایگاه مهمی در کشور برخوردار است که در این راستا 10 نقطه استان بوشهر به بزرگراه تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی استان بوشهر از ایمنی بالایی برخوردار است تصریح کرد: در این راستا برای ارتقاء ایمنی جاده‌ها نوسازی و رفع نقاط حادثه‌ خیز در اولویت برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر قرار دارد.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1396/02/08/1396020811455360110659664.jpg

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از رونمایی دستگاه اسکنر جاده‌ای در استان بوشهر خبرداد و  اظهار کرد: برای نخستین بار از دستگاه اسکنر جاده‌ای در استان بوشهر با  قابلیت تشخیص و ردیابی خرابی‌های احتمالی جاده‌ها رونمایی شد.

علم با بیان اینکه دستگاه  یاد شده قابلیت تشخیص و ردیابی شکاف‌های جاده‌ای دارد افزود: دستگاه اسکنر توانایی تشخیص ترک‌ها، شیارها، شیب‌های طولی و عرضی و ناهمواری‌های سطحی آسفالت و جاده ها تا عمق 25 سانتیمتر و عرض سه متر و 70 سانتیمتر را دارد.

وی با بیان اینکه این دستگاه با استفاده از پرتو خطی لیزری، دوربین‌های با سرعت بالا که در انتهای ماشین نصب است گفت: دستگاه اسکنر مسافت سنج و موقعیت یاب، اندازه‌گیری دقیقی از خرابی‌های سطحی انجام می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از سرعت 96 کیلومتری دستگاه اسکنر جاده‌ای خبر داد و افزود:  برای خرید دستگاه اسکنر جاده‌ای حدود 20 میلیارد ریال هزینه شده و به مدت دو روز  400 کیلومتر خرابی‌های جاده‌ای  استان بوشهر را شناسایی می‌کند.

[کد خبر:AJ21395]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب