آینه جم: مسئول اورژانس شهرستان دیر از تقویت ناوگان اورژانس ۱۱۵ با آمبولانس‌های مجهز به تجهیزات ICU و ست زایمان خبر داد.

http://media.mehrnews.com/d/2017/02/07/3/2369241.jpg

به گزارش «آینه جم »؛ محمود حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک روز ملی فوریت‌ پزشکی و اورژانس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین برنامه‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر، جلب رضایت ارباب رجوع از طریق افزایش کیفیت خدمات و پاسخگویی بیشتر و بهتر به شهروندان است.

وی با تاکید بر مشتری مداری و حفظ ارزش و کرامت مردم و جوابگو بودن به آنان گفت: اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر به‌عنوان یکی از مـراکز خدمات فوریت‌های پزشکی، جلب رضایت ارباب رجوع را یکی از اهداف از پیش تعیین شده خود قرار داده است.

وی افزود: اعتماد با جلب رضایت مراجعین تحقق می‌یابد که آن هم از طریق برخوردهای صمیمی و سازنده کارکنان با ارباب رجوع ممکن می‌شود.

ارتقای کیفیت امداد رسانی

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر با اشاره به استقبال خوب مردم برای استفاده از خدمات اورژانس ۱۱۵، گفت: امکانات لازم برای تسریع در امداد رسانی و ارتقای کیفیت امداد رسانی همواره در دستور کار قرار دارد و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد : تقویت ناوگان اورژانس ۱۱۵ با آمبولانس‌های مجهز به تجهیزات ICU و ست زایمان و همچنین افزایش تعداد آمبولانس‌ها و کادر فوریت‌های پزشکی از جمله مواردی است که در ارتقای کیفیت خدمات و امداد رسانی موثر بوده است.

 احداث ۳ پایگاه اورژانس

حسینیان ادامه داد: از مجموع ۵ پایگاه فوریت‌های پزشکی فعال در شهرستان دیر، ساختمان یک پایگاه در بندر دیر در سال ۹۴ افتتاح و به بهره‌برداری رسید و سه پایگاه نیز در شهرهای بردخون، آبدان و دوراهک، طی سال جاری ساخته و افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به افزایش تعداد ماموریت‌های پایگاه فوریت‌های پزشکی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد ماموریت‌ پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان، ناشی از افزایش فرهنگ مردم در استفاده از خدمات اورژانس ۱۱۵، افزایش تعداد پایگاه‌ها و اعتماد مردمی به توانایی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در ارایه خدمات است.

وی در تشریح وظایف تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ گفت: رسیدگی و مداوای اولیه بر روی مصدومین حادثه و انتقال وی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی از اصلی‌ترین وظایف تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ است که متاسفانه در پاره‌ای از موارد به دلیل عدم درک صحیح برخی افراد از حیطه‌ی وظایف تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ باعث به وجود آمدن اختلاف بین ارباب رجوع و تکنسین می‌شود.

سختی کار نیروهای اورژانس

حسینیان خاطرنشان کرد: کشیک شبانه روزی، دوری از خانواده، حضور در محیط‌های نامتعارف و خارج از حیطه‌ی اداری و تردد در جاده‌ها، استرس و سختی کار در بین همکاران شاغل در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی را افزایش می‌دهد و عدم شناخت از حیطه‌ی وظایف آنها، مشکلات این قشر را دو چندان و استرس کار را افزایش می‌دهد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر تصریح کرد: به منظور بالا بردن مهارت علمی و عملی کارکنان تقویم آموزشی ویژه کارکنان پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی تدوین شده است و کلاس‌های آموزشی به مستمر برگزار می‌شود.

همه خدمات اورژانس ۱۱۵ رایگان است

وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان دیر ۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ فعال وجود دارد ، یادآور شد: پایگاه‌ فوریت‌های پزشکی دیر، بردخون، درود احمد، آبدان و دوراهک از جمله پایگاه‌های مصوبی است که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است و خدمات مربوطه را در حوزه فوریت‌های پزشکی ارایه می‌دهند.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: همه خدمات اورژانس ۱۱۵ اعم از مشاوره و یا اعزام بیمار رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای انتقال بیمار دریافت نمی‌شود.

[کد خبر:AJ22932]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب