آینه جم: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عوارض آلایندگی به شهرداری‌های بوشهر اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود امسال این اعتبارات افزایش یابد.

آلایندگی

به گزارش« آینه جم» به نقل از تسنیم؛مهرداد ستوده ظهر امروز در نشست تکریم و معارفه شهردار خارگ با اشاره به اینکه جزیره خارگ نماد خود باوری و مقاومت ایران است، اظهار داشت: مردم مقاوم خارگ در هشت سال دفاع مقدس با وجود بمباران هواپیماهای بعثی به صورت مستمر، با ایثار و فداکاری لحظه‌ای این جزیره را ترک نکردند و مقاوم در برابر تجاوزات دشمنان ایستادند و نگذاشتند لحظه‌‌ای صادرات نفت، قطع شود.

وی، قانون را مبنایی برای انتخاب شهرداران استان بوشهر دانست و تصریح کرد: یکی از بزرگترین چالش شورای شهر انتخاب شهردار است و طبق قانون بعد از معرفی شهرداران توسط اعضای شورای شهر، کارگروهی به‌صورت ویژه تشکیل شده و با حساسیت بالایی صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر، شهرداری‌ را ویترین خدمات دولت به شهروندان دانست و با اشاره به اینکه مردم ناظر عملکرد حوزه‌های شهری هستند افزود: عملکرد و فعالیت‌های شهرداری باید به‌صورت ویژه و مدون ارائه شود.

ستوده با تاکید بر برنامه محور بودن شهرداران  تصریح کرد: باید شهرداران برنامه محور باشد که در این راستا تدوین برنامه چهار ساله و ابلاغ  آن به مردم امری مهم و ضروری است.

وی، شهروند محوری را یک علم جدید شهرداری دانست و با بیان اینکه در اجرای پروژه‌‌ها باید مردم مشارکت داده شوند گفت: اطلاع رسانی در عرصه گردش‌های مالی شهرداری‌ها و اعلام پروژه‌های تدوین شده بایددر اولویت برنامه‌های شهرداری‌ها قرار بگیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به اینکه بیشتر شهرداری‌های استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمرانی به اعتبارات عوارض آلایندگی وابسته هستند گفت: از 37 شهرداری استان بوشهر بیش از 27 شهرداری آن وابسته به اعتبارات ارزش و افزوده و حق آلایندگی  است چراکه اگر این اعتبارات  پرداخت نشود اجرای پروژه‌ها با مشکل  مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته250 میلیارد تومان از محل اعتبارات عوارض آلایندگی به شهرداری‌های استان بوشهر اختصاص یافت تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال این اعتبارات افزایش یابد.

ستوده با تاکید بر اینکه باید شهرداری‌ها با برنامه‌ریزی به سمت درآمدهای محلی بروند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر نباید در عزل و نصب‌های شهرداری دخالت کنند.

در این جلسه عبدالحمید صفایی به عنوان شهردار خارگ معرفی شد.

[کد خبر:AJ23122]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب