اينه جم: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: در راستای تولید آبزیان سالم و مرغوب باید شرایط امنیت زیستی در مزارع پرورش میگو در استان فراهم شود.

به گزارش «آينه جم» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در بازدید از مرکز تکثیر میگوی ارغوانی و تشخیص و بررسی بیماریهای میگو با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف مورد توجه است گفت: یکی از توانمندیهای این استان پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو است که استان بوشهر در پرورش میگو بیشترین سهم در تولید کشور دارد.

وی، بر صلاحیت بهداشتی امنیت زیستی تاکید کرد و افزود: رعایت شرایط امنیت زیستی در مزارع پرورشی و تکثیر میگو مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر افزایش توان علمی در این عرصه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: بالا بردن توان علمی بخش خصوصی و دولتی برای مقابله با رخدادها از جمله بیماری‌ها و آفات تولیدات آبزی مورد تاکید است.

مدیرکل دانپزشکی استان بوشهر نیز با بیان اینکه این مرکز تولید کننده بچه میگوی اراضی پرورش میگو استان است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت مهم پرورش آبزیان، قطب تولید میگوی پرورشی در کشور است.

مرتضی بحرانی با بیان اینکه در سال گذشته افزون بر 13 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد گفت: از این میزان میگوی پرورشی بیش از 10 هزار تن آن به کشورهای مختلف صادر شد.

وی، از ذخیره سازی بچه میگو در اراضی ساحلی استان خبر داد و تصریح کرد: عملیات پرورش میگو با ذخیره سازی لارو و بچه میگو در استخرهای پرورشی از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود و زمان برداشت این آبزی از استخرها اواخر شهریورماه است.

بحرانی با اشاره به آزمایشگاه مرکز تشخیص و بررسی بیماری‌های میگو در بوشهر افزود: در این آزمایشگاه ضمن بررسی و شناسایی بیماری‌ها بر روی تشخیص انواع بیماری‌ها مطالعه و پژوهش می‌شود.

وی از آزمایش‌های سلولی میکروبی در این آزمایشگاه خبر داد و بیان کرد: برای تشخیص و جلوگیری از بروز بیماری میگوی پرورشی در دوره تکثیر و پرورش میگو بیش از 5 هزار آزمایش PCR بر روی میگوهای مولد، پست لارو، غذای میگو و میگوهای پرورشی برداشت شده انجام شده است.



























[کد خبر:AJ24469]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب