آینه جم، مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: با بررسی آمایش سرزمینی در 501 نقطه کشور، عرصه های 121 شهرک کشاورزی به مساحت 9 هزار هکتار مشخص و تحویل شده است.

به گزارش آینه جم، علی اشرف منصوری در بوشهر افزود: با توجه به خشکسالی های پی درپی و چالش های منابع آبی در کشور توسعه کشت متراکم و گلخانه ای و افزایش بهره وری از جمله سیاست های ایجاد شهرک های کشاورزی است.

وی اضافه کرد: با توسعه شهرک های کشاورزی بویژه در بخش کشت گلخانه ای می توان ضمن کاهش بخشی از مشکل کم آبی به اشتغال، صادرات محصولات و جذب سرمایه گذاران کمک کرد.

منصوری گفت: با توجه به اینکه در زمان حاضر 12هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در کشور فعال است، رسانه ها برای تبیین تاثیر توسعه شهرک های کشاورزی و گلخانه ای فرهنگ سازی لازم را در جامعه انجام دهند.

وی با بیان اینکه در اختصاص آب به شهرک های کشاورزی نباید خساست کرد، افزود: دانش و تکنولوژی کشت گلخانه‌ای در کشور باید ارتقا یابد و در این زمینه کارگاه های آموزشی و بازدید از طرح های موفق داخلی و خارجی برای تولید کنندگان محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اظهار کرد: بر اساس طرحی که به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است، حدود 350 تا 400 میلیون دلاراز محل صندوق توسعه ملی برای زیرساخت های شهرک های کشاورزی نیاز است.

منصوری با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها برای استمرار تولید در بخش کشاورزی بیان کرد: هم اکنون 510 طرح به مساحت 125 هزار هکتار برای توسعه شهرک های گلخانه ای شناسایی شده است که از این شمار 36 مورد در استان بوشهر است.

وی افزود: همچنین از 121 شهرک کشاورزی مشخص شده در کشور سهم استان بوشهر تنها یک شهرک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اضافه کرد: در استان بوشهر 60 شهرک شیلاتی و گلخانه‌ای شناسایی شده که پنج مورد آن شامل سه شهرک شیلاتی و 2 شهرک کشاورزی نهایی شده است.

وی یادآور شد: زمانی می توان در بخش تولید داخلی به دولت کمک کرد که همه دستگاه ها نسبت به تولید داخلی دغدغه داشته باشند.

از سال 92 با هدف ساماندهی تولیدات کشاورزی فعالیت شهرک‌های کشاورزی در کشور آغاز شده است.

[کد خبر:AJ24660]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب