«آینه جم» مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بهبود شاخص‌ها در آموزش و پرورش استان بوشهر با مشارکت مردم محقق شده است و امیدواریم شاهد افزایش مشارکت‌ها باشیم.

به گزارش «آینه جم»؛ ناصر کرمی صبح شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش آب‌پخش اظهار داشت: مدیریت در توسعه و پیشرفت هر جامعه و اداره و دستگاهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این اهمیت در عرصه تعلیم و تربیت دو چندان است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متولی تربیت و ساختن انسان‌هایی است که می‌خواهند آینده جامعه را رقم بزنند و فعالیت‌های این نهاد دارای گسترده بسیار بزرگی است که کل جامعه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همه خانواده‌ها یا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و این موضوع اهمیت فعالیت و مدیریت در این دستگاه را می‌رساند.

 استفاده از ظرفیت بانوان

وی با اشاره به انتخاب یک بانو به عنوان مدیر آموزش و پرورش آب‌پخش، به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بانوان اشاره کرد و افزود: بانوان در عرصه‌های مختلف نقش خود را نشان داده‌اند ولی در جامعه ما تاکنون در عرصه مدیریتی به بانوان توجه نشده است.

کرمی با بیان اینکه حضور کم‌تعداد بانوان در عرصه مدیریتی به نگاه سنتی جامعه برمی‌گردد، ادامه داد: در کلان‌شهرها سهم بانوان در عرصه مدیریتی کمی بیشتر است ولی در مناطق کمترتوسعه‌یافته این نگاه به خوبی شکل نگرفته است.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که در هر جایی که از بانوان استفاده شده به خوبی عمل کرده‌اند و مدیریت مدارس نیز علاوه بر اینکه چیزی کمتر از مدیریت آقایان نداشته‌اند، در برخی موارد شاهد نظم و عملکرد بهتری نیز بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: یکی از تاکیدات دولت و رئیس جمهور بر استفاده از جوانان و بانوان در پست‌های مدیریتی است که ما نیز در آموزش و پرورش بنا را بر همین موضوع گذاشته‌ایم.

سابقه درخشان آبپخش در تعلیم و تربیت

وی به سابقه درخشان آب‌پخش در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این سابقه درخشان مردم آب‌پخش شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون دانش‌آموزان در این دیار باشیم.

کرمی با بیان اینکه انتخاب یک بانو به عنوان مدیر آموزش و پروش آب‌پخش نمادین نیست، اظهار داشت: تلاش داریم تا از دیگر بانوان توانمند نیز در عرصه مدیریتی آموزش و پرورش در نقاط مختلف استان استفاده کنیم.

وی افزود: بهبود آمارها در آموزش و پرورش و افزایش قبولی در کنکور، افزایش میانگین نمرات و دیگر توفیقات بیانگر افزایش مشارکت مردم در امور تعلیم و تربیت است و امیدواریم شاهد توسعه و افزایش مستمر این موفقیت‌ها باشیم.

لزوم همکاری مردم با آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به شرایط و وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است ولی همه نهادها و افراد وظیفه دارند که همکاری لازم را با این نهاد داشته باشند.

وی سرانه تخصیصی به دانش‌آموزان و مدارس استان بوشهر را ناچیز خواند و اضافه کرد: با همت مدیران و معلمان و با همکاری اولیا و خانواده‌ها و خیرین شاهد اجرای برنامه‌های تعلیم و تربیت در مدارس هستیم.

کرمی با بیان اینکه دریافت وجه به صورت اجباری از دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌نام غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده که اگر والدین قصد دارند کمکی هم داشته باشند به صورت داوطلبانه و پس از شروع سال تحصیلی انجام شود.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌های عبدالحمید تماری، اکرم پاپری به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش استان بوشهر معارفه شد.

[کد خبر:AJ25190]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب