آینه جم_مصطفی صفری: در آخرین شب از برگزاری هفته فرهنگی بوشهر در کشور هندوستان، بوشهری ها با اجرای باشکوه مراسم مختلف آئینی در شهر بمبئی، جمعیت حاضر در سالن را به وجد آوردند .


به گزارش خبرنگار آینه جم؛ در مراسم اختتامیه این جشنواره که به مدت یک هفته و از تاریخ سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه در شهر بمبئی هندوستان برگزار شد، بوشهرها در چندین بخش به معرفی فرهنگ و آئین های مختلف مردم استان بوشهر پرداختند.

در بخش مذهبی این جشنواره، بوشهری ها با ارائه‌ی آئین های سنج، دمام و سینه زنی بوشهری، چهره و سیمایی دیگر از بوشهر را به حاضران معرفی کردند.

در بخشی از این مراسم نیز  با پخت و ارائه غذاهای بومی و محلی استان بوشهر، از تعداد یکهزار نفر در شهر بمبئی پذیرایی صورت گرفت.

معرفی صنایع دستی استان بوشهر و نیز برگزاری گالری عکس هم از دیگر برنامه های  این جشنواره بود که با استقبال کم نظیر مردم بمبئی مواجه گردید.

یادآور می شود هفته فرهنگی بوشهر در کشور هندوستان، در قالب برپایی کنسرت موسیقی، نمایشگاه عکس، پخش فیلم، تهیه، تولید و ارائه غذاهای بومی و محلی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و اجرای مراسم آیینی مختلف، به مدت یک هفته در شهر بمبئی این کشور برگزار شد که به دلیل تشابهات فرهنگی موجود میان این دو شهر(بوشهر و بمبئی) با استقبال گسترده ای مواجه شد.




[کد خبر:AJ25805]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب