آینه جم : مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با اشاره به صدور احکام محتکران گفت: توزیع برنج، لاستیک خودرو و پوشاک بچه توقیفی محتکران با صدور احکام قضایی در سطح بازار استان بوشهر توزیع می‌شود.

کالاهای توقیفی محتکران در استان بوشهر به چرخه توزیع برمی‌گردد

به گزارش« آینه جم » به نقل از خلیج فارس ؛ زهرا افضلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی و گران فروشان اظهار داشت: در 5 ماه نخست امسال یک‌هزار و 678 پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات در  شعب تعزیرات حکومتی استان بوشهر تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی، با اشاره به بررسی 919 پرونده قاچاق و ارز در استان بوشهر گفت: این پرونده‌ها مربوط به کشفیات کالای قاچاق است که پس از رسیدگی به این پرونده و انجام مراحل دادرسی در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزرات حکومتی استان، تخلفات محرز و عوامل قاچاق برابر قانون علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ چهار میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به 844 پرونده صنوف مختلف بیان کرد: این پرونده‌ها در زمینه عدم درج قیمت کالا، گران‌فروشی و کم‌فروشی مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان 20 میلیارد ریال جریمه شدند.

افضلی‌نیا افزود: در 5 ماه نخست امسال در مجموع یک‌هزار و 678 پرونده در تعزیرات حکومتی استان بوشهر مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان 420 میلیارد ریال جریمه شدند.

وی به بررسی پرونده‌های محتکران در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان با توجه به شرایط ایجاد شده اقتصادی، گشت‌های مشترکی به صورت مستمر با همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و پلیس آگاهی استان بوشهر راه‌اندازی و با متحکران برخورد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر از کشف کالاهای احتکار شده خبر داد و بیان کرد: در این زمینه 432 تن برنج، یک‌هزار  178 حلقه لاستیک خودرو و یک انبار پوشاک بچه شناسایی و به تعزیرات حکومتی استان بوشهر معرفی شد.

افضلی‌نیا گفت: پس از طی مراحل رسیدگی به پرونده محتکران همگی ملزم به توزیع کالای کشف شده با قیمت مصوب اعلامی از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده با نظارت نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی در بازار مصرف استان بوشهر شدند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های احتکار خارج از نوبت رسیدگی می‌شود تاکید کرد: مردم استان بوشهر می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پیشنهاد و گزارش خود را از طریق سامانه 124 و 125 به تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

[کد خبر:AJ25813]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب