آینه جم: رییس بیمارستان هم اعلام کرد: موضوع بررسی و مشخص شد تاریخ دفترچه این بیمار اعتبار داشته و اشتباه مسئول صندوق باعث این اتفاق شده است.

به گزارش آینه جم به نقل از خلیج فارس: «بیمارستانهای استان فارس از پذیرش دفترچه بیمه استانهای دیگر مثل بوشهر خودداری می کنند. جمعه شب به دلیل فشار خون بالا، به بیمارستان امام سجاد بخش خشت (کازرون) رفتم ولی دفترچه بیمه سلامت استان بوشهر را نپذیرفته و مرا با نرخ آزاد ویزیت کردند. وقتی اعتراض کردم، گفتند بخشنامه شده که دفترچه استان های دیگر را پذیرش نکنیم! اگر دفترچه های بیمه محدود به هر استان شده، چرا اطلاع رسانی نمی کنند تا مردم بوشهر گرفتار هزینه های اضافه در مناطق دیگر کشور نشوند؟»

به گزارش «خلیج فارس»؛ پیام بالا از سوی "دهقانی" یکی از مخاطبان این رسانه ارسال شده و خواستار پیگیری این موضوع گردید.

براساس آمارهای مسئولان، قریب 50 درصد جمعیت استان بوشهر زیرپوشش بیمه سلامت هستند که کاهش احتمالی سطح تعهدات می تواند بخش زیادی از هم استانی ها را درگیر هزینه های مضاعف نماید.

اقدام بیمارستان خشت غیرقانونی بوده و در حال پیگیری است

این مشکل را با مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر پیگیری کردیم که دکتر پرویز رمضانی تصریح کرد: اقدام بیمارستان خشت در عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت تخلف بوده است.

وی ادامه داد: متعاقب انتشار پیام این بیمه شده در کانال تلگرامی «خلیج فارس»، موضوع از طریق بیمه سلامت استان فارس پیگیری شده تا شاهد تکرار این مشکل نباشیم.

رمضانی درخصوص بخشنامه ای که درباره محدودیت هزینه های بیمه سلامت صادر شده اظهار داشت: بیمه سلامت در بیمارستان های وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی نظیر بیمارستان خشت، محدودیتی در پذیرش بیماران ندارد و اتفاق رخ داده، تخلف بوده است.

به گفته وی، این محدودیت به منظور مدیریت منابع مالی بیمه سلامت برای بیمارستان ها و مراکز غیردانشگاهی است که البته اگر در چارچوب تجویزهای متعارف باشد و مانند گذشته تجویزهای غیرضروری صورت نگیرد، محدودیتی پیش نمی آورد و تاکنون این مشکل در استان گزارش نشده که بیمه شده ای به مراکز درمانی مراجعه و به او اعلام شود که سقف پذیریش دفترچه بیمه سلامت تکمیل شده است.

اشتباه کاربر بیمارستان بوده است

در همین حال، رییس بیمارستان امام سجاد (ع) خشت در تماس با خبرنگار «خلیج فارس» اعلام کرد: متعاقب انتشار پیام این شهروند در کانال تلگرامی این رسانه، موضوع بررسی و مشخص شد تاریخ دفترچه اعتبار داشته و اشتباه مسئول صندوق در بررسی هزینه، باعث این اتفاق شده است.

غلامی افزود: با این شهروند تماس خواهیم گرفت و ضمن عذرخواهی، هزینه اضافه پرداختی به وی بازگردانده می شود، همچنین درخصوص صندوق این بیمارستان نظارت بیشتری اعمال خواهیم کرد.

[کد خبر:AJ25863]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب