آینه جم: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: باید استعدادهای نابینایان در عرصه‌های گوناگون در راستای ایجاد اشتغال آنان مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش «آینه جم» به نقل از تسنیم؛ حمید بردستانی ظهر امروز در نشست با جامعه نابینایان استان بوشهر با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و تجلیل از نابینایان موفق استان اظهار داشت: فراهم کردن امکان دسترسی آسان معلولان به خدمات عمومی از جمله رعایت مظاهر حقوق شهروندی است.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1397/07/23/1397072314371920015661234.jpg

وی با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز نابینایان افزود: مشکلات نابینایان دسترسی به تجهیزات کمک توانبخشی است که  اداره کل بهزیستی این تجهیزات را در اختیار روشندلان و کم بینایان قرار می‌دهد ولی در این عرصه باید نقش خیران پررنگ‌تر شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهرتوجه خانواده، جامعه و مسئولان به ظرفیت نابینایان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: همه معلولان حق دارند که مانند افراد عادی از ظرفیت‌های موجود در استان بهره‌مند شوند و این نیازمند مناسب‌سازی است.

بردستانی با بیان اینکه نابینایان از استعداد بالایی برخوردار هستند بر توجه به اشتغال این قشر تاکید کرد و گفت: باید استعدادهای نابینایان در عرصه‌های گوناگون در راستای ایجاد اشتغال آنان مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز  با گرامیداشت به مناسبت 23 مهرماه روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: استعدادهای فراوان و عزم و اراده‌ای در نابینایان وجود دارد که برای آحاد جامعه درس‌آموز است.

اسماعیل کاظمی عصای سفید نابینایان را  پرچم استقلال، خوداتکایی و عزت نفس آنها دانست و تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر و تجهیزات خدمات عمومی نیاز اصلی جامعه معلولان است و بدون شک تاکید و تسریع در مناسب‌سازی می‌تواند در تحقق حقوق شهروندی معلولان کمک کند.

وی با تاکید بر این  نکته که نابینایان بیش از نیاز به مناسب‌سازی محیط‌های موجود شهری و تجهیزات دارند خاطرنشان کرد: جامعه می‌تواند از ظرفیت جامعه معلولان  بیش از پیش بهره ببرد و این در گرو شناخت توانمندی‌ها و اصلاح نوع نگاه به این جامعه است.

همچنین به مناسبت روز جهانی عصای سفید مراسم راهپیمایی روشندلان بوشهری تا استانداری بوشهر برگزار شد.

[کد خبر:AJ26153]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب