آینه جم : دانشگاه های خلیج فارس بوشهر و 'یو تی ام' مالزی روز چهارشنبه در حاشیه دومین کنفرانس بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش «آینه جم »، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این ارتباط به خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکده مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی به نمایندگی این دانشگاه و مرکز تحقیقات پیشرفته فناوری غشایی دانشگاه فناوری مالزی به امضای 'سید عبداللطیف هاشمی فرد' رئیس این دانشکده و 'احمد فائوزی اسماعیل' معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یو تی ام مالزی رسید.

عبدالمجید مصلح افزود: تبادل استاد و دانشجو، همکاری های علمی و برگزاری سمینارها و همایش های علمی مشترک در زمینه انجام پروژه های مهندسی، شیمی، نفت و گاز از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

مصلح ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس بواسطه قرار گرفتن در پایتخت انرژی کشور و قرار گرفتن شرکت و صنایع پیرامونی ماموریت اصلی خود را در حوزه نفت و گاز تعریف کرده و در این ارتباط همکاری های بین المللی مختلفی برنامه ریزی و اجرا کرده است.

وی گفت: در جهت گیری های جدیدی که ایران به سمت کشورهای آسیایی بویژه آسیای میانه مانند هند، ژاپن، چین، کره و مالزی داشته دانشگاه خلیج فارس در این زمینه گام های خوبی را آغاز کرده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یو تی ام مالزی گفت: دانشگاه خلیج فارس از جمله دانشگاه های با ظرفیت حوزه خلیج فارس است که چشم انداز خوبی برای همکاری با آن متصور هستیم.


احمد فائوزی اسماعیل افزود: برگزاری دومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی در دانشگاه خلیج فارس نیز نشان از ظرفیت این دانشگاه برای بررسی های علمی پیرامون موضوع های انرژی و محیط زیست در منطقه است.

دومین کنفرانس بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی با مشارکت دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه‌های ایران، قطر، عمان، کویت، عراق، اتریش، نروژ، کانادا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، مراکش، مالزی و هند برگزار می شود.

دومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی (OGPC2018) یک رویداد علمی بین المللی برای پایش پژوهش‌های علمی و یافته‌های صنعتی جدید در حوزه انرژی و محیط زیست است که توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر و با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران و مشارکت دانشگاه ها و شرکت هایی از بیش از 10 کشور دنیا از جمله حوزه خلیج فارس برگزار شده است.

استان بوشهر به‌دلیل داشتن میدان های متعدد نفتی و گازی، تاسیسات گسترده بالادستی نفت، پالایشگاه‌های گاز، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های تولید برق که در نوع خود از بزرگترین‌ها در جهان محسوب و به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته می‌شود.

این کنفرانس یکروزه با حضور نخبگان دانشگاهی و خبرگان صنعتی در حوزه انرژی و محیط زیست با هدف ارتقا و عرضه تجارب ویژه صنعتی، پژوهش‌ها و اختراعات علمی، توسعه فناوری، پیشرفت پایدار و تبادل دانشی در 2 نوبت صبح و عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شده است.

اولین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی سال 1395 در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

[کد خبر:AJ26471]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب