آینه جم: جزئیات جدید از توزیع بسته حمایتی بین کارمندان و کارگران استان اعلام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در گفت و گو با خلیج فارس افزود: با توجه به مصوبه هیئت د‌‌‌‌‌‌‌‌ولت و پیرو د‌‌‌‌‌‌‌‌ستور مقام عالی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اولین د‌‌‌‌‌‌‌‌وره اجرای طرح حمایت غذایی برای افراد‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش نهاد‌‌‌‌‌‌‌‌های حمایتی شامل کمیته امد‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌ امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی آغاز شد‌‌‌‌‌‌‌‌.

حمیدرضا پناه با اشاره به تعیین فروشگاههایی در همه مراکز شهرستان ها به منظور توزیع بسته کالایی به مددجویان ادامه داد: حق خرید و انتخاب کالای مورد نیاز به طور کامل با مشتری است و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، ضمن این که فروشگاه ها حق گرفتن کارمزد را ندارند.

وی با اشاره به این که مبلغ بسته های حمایتی به میزان تعداد اعضای خانوار است، تصریح کرد: کارت های مددجویان شارژ شده و در این راستا برای خانواده یک نفره 100 هزارتومان، خانواده دو نفره 150 هزارتومان، خانواده سه نفره 200 هزارتومان و خانواده چهارنفره 250 هزار تومان و برای خانوار 5 نفر و بالا 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در طرح توزیع سبد حمایتی، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ می شود و اگر افراد مشمول دریافت سبد حمایت غذایی، در مراحل گذشته موفق به دریافت اقلام نشدند در این مرحله می توانند سهمیه شان را دریافت کنند و محدودیتی از نظر زمان ندارد.

وی در خصوص نظارت بر فروشگاهها جهت عرضه کالاهای با کیفیت به مددجویان اظهار داشت: بازرسان این اداره‌ کل به شکل مداوم روند توزیع سبد حمایتی را رصد و بر این روند نظارت می‌کنند، دستگاههای حمایتی هم می توانند گلایه مددجویان را دریافت کرده و انتقال دهند و اگر فروشگاهی در این زمینه تخلف داشته باشد، از لیست عرضه بسته حمایتی خارج می شود.

پناه در خصوص مددجویانی که کارت آنها شارژ نشده گفت: ممکن است برخی مشمولان کارت شان را تعویض کرده اند که باید به بانک مراجعه کنند تا شماره جدید بانکی برای آن ها تعریف شود و بتوانند خرید کنند یا خطایی در سامانه دستگاههای حمایتی باشد که می توانند به کمیته امداد یا بهزیستی مراجعه تا اطلاعات آنها اصلاح شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه بوشهر در خصوص خبرهایی که پیرامون پرداخت سبد کالا به افرادی که زیر 3 میلیون تومان حقوق می گیرند هم اظهار داشت: وزارت کار در این خصوص ابلاغیه ای داشته و قرار است در هفته های آتی بانک اطلاعاتی کارمندان، کارگران و افرادی را که زیر 3 میلیون تومان حقوق می گیرند شناسایی و تکمیل کند تا کسی از قلم نیفتد و پس از آن به منظور توزیع بسته های حمایتی بین این قشر از جامعه اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: هنوز برای مبلغ بسته های حمایتی کارمندان و کارگران چیزی اعلام نشده و در این خصوص از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود و نیازی به مراجعه افراد به دستگاههای دولتی نیست.

[کد خبر:AJ26541]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب