آینه جم- ۹ نفر از اعضای یک خانواده که در پشت خور روستای بینک در شهرستان گناوه گرفتار شده بودند با حضور نیروهای امدادی و کمک‌های مردمی نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر به آینه جم گفت: ساعت ۱۸ و ۲۴ دقیقه شنبه، مرکز عملیات اورژانس و فوریت‌های ۱۱۵ شهرستان گناوه از گرفتار شدن تعداد ۹ نفر از اعضای یک خانواده در پشت خور روستای بینک خبر داد.

حسین درویشی محل این حادثه را در یک کیلومتری روستای بینک در شهرستان گناوه عنوان کرد و افزود: این افراد بر اثر جزر و مد دریا گرفتار شده بودند که تیم جستجو و نجات پایگاه بینک با یک دستگاه خودرو نجات با هماهنگی ستاد ۱۱۲ به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: آدرس دقیق نقطه حادثه طی ارتباط تلفنی با گرفتارشدگان از واتس آپ و ارسال لوکیشن به یکی از نجات‌گران ارسال شد و با توجه به ماسه‌ای بودن مسیر ساحلی و صعب العبور بودن مسیر طی ۱۰ دقیقه به نقطه مورد نظر دسترسی پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: از آنجایی که خور در وضعیت مد دریا قرار گرفته و ارتفاع آب چهار متر بالا آمده و در کناره‌های خور باتلاقی بود و دسترسی به آن طرف خور امکان پذیر نبود نجات‌گران در حال آماده کردن تجهیزات طناب، جلیقه نجات و بویه بودند.

وی خاطرنشان کرد: در همین حال طی هماهنگی به عمل آمده با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه و مسئول پایگاه دریایی هلال احمر و همچنین پایگاه دریابانی شهرستان گناوه آمادگی لازم برای اعزام به منطقه انجام شد.

درویشی اضافه کرد: در ارزیابی از منطقه با مشاهده یک قایق مردمی در دریا و ارسال علائم دریایی و درخواست کمک بوسیله نور، قایق به نقطه مورد نظر نزدیک شد.

وی افزود: با همکاری نیروهای مردمی و نجاتگران پایگاه یک نفر نجاتگر جهت ارزیابی وضعیت گرفتار شدگان به آن طرف خور اعزام شد با توجه به سرمای هوا تعدادی پتو برای پوشش گرفتارشدگان ارسال شد و با کمک قایق طی چند مرحله  به این طرف خور منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: در این عملیات پایگاه امدادونجات بین شهری بینک، دریابانی پاسگاه روستای بینک و مرکز فوریتهای ۱۱۵ شهرستان گناوه حضور داشتند.

درویشی ادامه داد: در این حادثه خوشبختانه هر ۹ نفر حادثه دیده به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

خور به بخشی از دریا گفته می‌شود که به خشکی داخل شده باشد. خور در حقیقت خلیج کوچک است.گرفتارشدن اعضای یک خانواده پشت خور در گناوه/ ۹ نفر نجات یافتند

[کد خبر:AJ26709]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب