آینه جم:   خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • عملکرد متولیان تنظیم بازار استان در زمینه توزیع گوشت مناسب نیست. در مرکز استان خبری از توزیع گوشت قرمز با نرخ دولتی نیست و عرضه گوشت سفید و مرغ منجمد با نرخ مصوب نیز بصورت نامنظم و در یکی دو مرکز محدود صورت می گیرد.
  • محموله خرچنگ در عسلویه کشف و در این راستا یک تبعه بنگلادشی دستگیر شد. فرمانده پلیس عسلویه گفته: ماموران ایستگاه بازرسی  "مصطفی خمینی" در محور خروجی  شهرستان عسلویه در حین کنترل خودروهای عبوری، یک ایسوزو یخچالدار را متوقف کرده و در بازرسی از آن 1 تن و600 کیلوگرم خرچنگ ماهی فاقد هرگونه مدارک دامپزشکی، شیلات و گمرک کشف گردید. به گفته وی؛ ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان 50 میلیون تومان برآورد شده که در این رابطه یک تبعه بنگلادشی و به همراه کالای مکشوفه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.
  • شهردار بوشهر گفته: خاک ریزی برای ایجاد فضای سبز در اطراف تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی از این هفته آغاز می شود تا ورودی شهر دارای نمای مناسبی شود.
  • برخی از هم استانی ها می گویند: با گذشت ماهها از تکمیل مدارک، ولی از کارت خودرو یا گواهینامه رانندگی خبری نیست. ظاهرا مشابه کمبود بدنه کارت ملی هوشمند که در پی تحریم ها رخ داد، در گواهینامه نیز رقم خورده است.
  • شنیده می شود فاطمه کرمپور گزینه جدید استان برای مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. وی اکنون رییس دانشگاه پیام نور شهرستان بوشهر است. گویا به حمیده ماحوزی نیز پیشنهاد مدیرکلی یکی از استان های همجوار شده است.
  • اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی در شرایطی انتخاب شدند که 4 نماینده استان در آن غایب هستند. از هر کمیسیون 3 نماینده به این کمیسیون راه می یابند.
  • خبر می رسد خودروسواری که تصویر حیوان‌آزاری آن در برازجان در فضای مجازی منتشر شده بود، با دستور دادستان برازجان و توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

  • خبرگزاری فارس از غیبت استاندار در مراسم 9 دی بوشهر انتقاد کرده و در تیتری خطاب به گراوند نوشته: «به صف مردم بپیوندید»
  • با آغاز ثبت‌نام انتخابات اتاق بازرگانی بندر بوشهر که تا پایان همین ماه ادامه دارد، پارلمان بخش خصوصی در استان تب و تاب انتخاباتی گرفته است. پیش بینی می شود انتخابات این دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بوشهر رقابتی تر از ادوار گذشته باشد و احتمالا لیست های انتخاباتی بیش از 2 مورد همیشگی است. این انتخابات در اوایل اسفند برگزار می‌شود.
  • دفتر سکینه الماسی اعلام کرد: اخیرا فایلی صوتی و تصویری منتسب به ایشان در فضای مجازی منتشر شده که محتوای آن، سخنرانی یکی از بانوان فرهنگی در جمع همکارانشان می‌باشد.
  • بوشهر دارای بیشترین تورم در هزینه خانوار معرفی شد. براساس گزارش اخیر مرکز آمار پیرامون تورم خانوار در آذرماه، استان بوشهر با 4.4 درصد بیشترین رشد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان با 1.7 درصد بوده است.
  • بوشهری ها کمترین مراجعه برای سهام عدالت متوفیان داشته اند. سازمان خصوصی سازی اعلام کرد وراث مشمولان سهام عدالت برای بهره مندی از این سهام به دفاتر منتخب پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه کنند. در این اطلاعیه اعلام شده که از میان ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متوفی هستند که 4 استان هرمزگان، بوشهر و کردستان کمترین مراجعه در این خصوص را داشته اند.
  • ۴ میلیارد تومان از اختلاس رخ داده در شرکت فرآورده های نفتی بوشهر وصول شد. وزارت نفت اعلام کرد: پیرو تخلف انجام شده در شهریور ماه امسال در شرکت فرآورده های نفتی بوشهر، ایین مبلغ وصول و به صندوق دادگستری واریز شده است. همچنین پیگیری برای وصول یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باقی مانده و رسیدگی به جرایم صورت گرفته همچنان ادامه دارد.
  • بزرگترین سالن آمفی تئاتر استان با ظرفیت 700 نفر در کنار مجتمع فرهنگی هنری بوشهر در دست ساخت بوده و براساس اعلام مسئولان قرار است همزمان با دهه فجر به بهره برداری برسد.
  • ۴ عضو شورای شهر بوشهر طرح عدم افزایش عوارض و تعرفه درآمدی شهرداری از واحدهای مسکونی در سال آینده را به هیات رئیسه تقدیم کردند. از اهداف این طرح کمک به شهروندان در شرایط فعلی اقتصاد کشور اعلام شده است.

  • 1700کانتینر در آستانه متروکه شدن در بندر بوشهر قرار دارند. شنیده شده مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، از متروکه 1700 کانتینر دپو شده در بندر بوشهر به دلیل مشکلات بوجود آمده در زمینه ترخیص کالاها خبر داد. ارجمندزاده گفته ظرفیت تمام انبارهای بندر به دلیل کالاهای دپو شده پر شده و باید هر چه سریعتر فکری اساسی شود.
  • شنیده ها حاکیست برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس، در حدود 12 ماه مانده به این رقابت، نشست های را در مناطق آغاز کرده اند. بیشترین حجم فعالیت ها در این خصوص از حوزه دشتی و تنگستان به گوش می رسد.
  • آموزش و‌پرورش استان بوشهر درخصوص خبر «اشتباه پیش آمده در کتاب جغرافیای استان بوشهر که شهرستان عسلویه را از توابع شهرستان کنگان معرفی نموده» اعلام کرد: این موضوع قبلا مورد بررسی کارگروه تالیف قرار گرفته و موارد اشتباه کتاب توسط گروه مؤلفین استان جهت اصلاح به تهران ارسال گردیده است تا برای چاپ اصلاحی در کتاب استان شناسی سال آینده مد نظر قرار گیرد. شایان ذکر است که مبحث مربوط به بندر عسلویه در صفحه 51  کتاب فعلی جزء متون تالیفی استان نبوده و سازمان تألیف از منابع دیگری غیر از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر استفاده کرده که در این رابطه مذاکرات و مکاتبات لازم با وزارت متبوع انجام شده است.
  • خبرگزاری ایرنا نوشت: برخی افراد و کانال ها با داستان پردازی درباره طرح تفکیک کازرون که از دولت بازگشت داده شد، همدلی و آرامش کنونی در این شهرستان را نشانه گرفته اند. اوایل امسال زمزمه هایی پیرامون تفکیک این شهرستان، منجر به تجمعات و درگیری هایی در این شهرستان شد.
  • نبود مرکز معاینه فنی در استان خودروهای دیزلی، باعث سردرگمی مالکین خودروهای وانت دیزلی شده است. در راستای اجرای مصوبه هيات وزيران که تخصیص سوخت گازوئیل ناوگان مربوطه، مالکان آن مکلف به ارائه برگه معاینه فنی شده اند، اما رانندگان خودروهای وانت دیزلی می گویند: به دلیل نبود مرکز معاینه فنی دراستان بوشهر، روند صدور مجوز فعالیت شان با کندی مواجه شده و مجبورند به استان فارس مراجعه کنند که موجب اتلاف وقت و تحمیل هزینه های مضاعف می شود.
  • نماينده جنوب استان به عنوان ناظر مجلس در كميته هماهنگي اشتغال استان معرفي شد.در این خصوص سایر نمایندگان استان کاندیدا نبوده اند.
  • خبر می رسد ایرادات شورای نگهبان درباره ایجاد ۷ منطقه آزادتجاری از جمله بوشهر در کمیسیون اقتصادی بررسی شده، اما جمع بندی مباحث در این خصوص به جلسه آتی موکل شد. پیش بینی می شود این لایحه برای تامین نظر شورای نگهبان تا پایان سال مجددا در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. افزایش حدود 70 منطقه ویژه اقتصادی در استان ها به لایحه اولیه دولت از ایرادات شورای نگبهان به مصوبه مجلس می باشد.
  • با خبر شدیم فردی از کرج گزینه مدیرعاملی جمعیت هلال احمر استان بوشهر می باشد. گویا تا پیش از این دو گزینه بومی مطرح بوده که ظاهرا توصیه یکی از مسئولان کشوری به مدیرعامل جمعیت هلال احمر، بخت این چهره را بیشتر کرده است. پیش از این درویشی مدیر هلال احمر بوشهر به همین سمت در استان فارس منصوب شد.
[کد خبر:AJ26961]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب