آینه جم: پلیس فتای ناجا از شهروندان خواست فریب پیامک جعلی «ثبت اطلاعات کارتی در سامانه سهام عدالت به همراه 500 هزار تومان عیدی سال نو» را نخورند.

به گزارش «آینه جم»؛ در این اطلاعیه آمده: بسیاری از هموطنان گرامی در روزهای گذشته پیامکی را دریافت کرده اند که در آن نوشته شده است ؛ «فقط تا پایان اسفند ماه فرصت باقیست، برای ثبت اطلاعات کارتی خود در سامانه سهام عدالت به همراه دریافت 500 هزار تومان عیدی سال نو اقدام کنید».

برپایه گزارش پلیس فتا، پیامک مزبور جعلی است وهیچ گونه ارتباطی با سامانه رسمی سهام عدالت ندارد و اطلاعات شخصی و بانکی افراد مانند رمز دوم، شماره حساب، cvv2 و ... را به سرقت می برند تا بتوانند به اهداف خود که همانا سرقت است، دست پیدا کنند.

در این اطلاعیه یادآوری شده: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک و غیرقانونی در فضای مجازی آن را از طریق سایت (www.cyberpolice.ir) به پلیس فتا اعلام کنند.

شناسایی عاملان راه‌اندازی و ایجاد سایت یارانه و سهام عدالت

معاون پلیس فتا گفت: عاملان راه‌اندازی و ایجاد سایت یارانه و سهام عدالت شناسایی شده‌اند و پس از دستگیری جزئیات بیشتر از اقدامات آنان بیان خواهد شد.

وی افزود: پیامکی از یکی از سامانه‌های ارسال پیامک برای بسیاری از شهروندان ارسال و در آن ادعا شده بود که برای دریافت سهام عدالت و عیدی باید یکسری اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند که خوشبختانه قبل از هرگونه اقدام و خسارت به شهروندان این سامانه نیز با همکاری وزارت ارتباطات و پلیس فتا مسدود شد.

[کد خبر:AJ27527]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب