به گزارش آینه جم: رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر حمایت از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پارس جنوبی گفت: در این راستا سازمان برنامه و بودجه نسبت به جذب منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی از محل منابع مختلف اقدام می‌کند.

بوشهر| سازمان برنامه و بودجه نسبت به جذب منابع اجرای طرح‌های پارس جنوبی اقدام می‌کند

 احمد کفاشی ظهر امروز در بازدید از طرح  توسعه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی در شهرستان کنگان با تاکید بر نقش مهم میدان گازی پارس جنوبی در تامین مصرف انرژی در بخش‌‌های مختلف اظهار داشت: میدان گازی پارس حنوبی به عنوان بزرگترین ذخیره گازی نقش مهمی در تامین گاز مصرفی کشور و رونق اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی گفت:تکمیل و بهره برداری از فازهای باقیمانده پارس جنوبی، از یک سو در مسیر تحقق توسعه کامل میدان مشترک گازی و دفاع از منافع ملی است و از سوی دیگر سبب افزایش ظرفیت تولید گاز و ایجاد تنوع در سبد مصرف انرژی کشور می‌شود.

رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه به تولید گاز از فازهای 24 گانه پارس جنوبی پرداخت و با اشاره به تولید روزانه یک‌‌میلیارد فوت مکعب گاز از هر فاز پارس جنوبی افزود: از هر فاز پارس جنوبی روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ، 40 هزار بشکه میعانات گازی و دیگر فراورده‌ها شامل اتان و گاز مایع تولید می‌شود که تسریع فازهای بافیمانده نقش مهمی در افزایش برداشت، تولید، صادرات، رونق اقتصادی و تامین گاز مورد نیاز در بخش‌های مختلف می‌شود.

کفاشی با اشاره به اینکه گاز نقش مهمی در رونق اقتصاد کشور دارد تصریح کرد: اگر نسبت به توسعه فازهای پارس جنوبی اقدام نمی‌شد، برای تامین انرژی کشور باید از  دیگر مواد نفتی استفاده می‌‌شد که مشکلاتی خاصی در بخش‌های گوناگون دارد.

وی با بیان اینکه مصرف گاز جایگزین مواد نفتی شده است گفت: افزایش برداشت گاز از میدان  مشترک پارس جنوبی سبب افزایش درآمدهای کشور می‌شود که تسریع در تکمیل فازهای باقیمانده در اولویت برنامه وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: گاز محور توسعه است و هرچه میادین گازی بیشتر توسعه یابد اقتصاد رونق بیشتری می‌گیرد.

کفاشی به نقش سازمان برنامه و بودجه در پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای از جمله میدان پارس جنوبی پرداخت و افزود:باتوجه به اهمیت توسعه میدان‌های مشترک گازی، سازمان برنامه و بودجه در راستای نقش نظارتی و توسعه‌ای خود، ضمن اخذ مصوبات شورای اقتصاد، پیگیر اجرای این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: در این راستا سازمان برنامه و بودجه نسبت به جذب منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی از محل منابع مختلف اقدام می‌کند.

[کد خبر:AJ27569]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب