آینه جم: جمعه شب از سری برنامه های شاخص بزرگداشت یازدهمین هفته بزرگداشت روز بوشهر غلامحسین خواجه بعنوان چهره ماندگار و عباس عاشوری نژاد شهروند افتخاری بوشهر تجلیل شدند.

ارج گذاری از علم و دانش

به گزارش «آینه جم»؛ شهردار بوشهر در این آیین گفت: انتخاب چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر از عرصه علم و فرهنگ کاری بزرگ و قابل ارج است.

سید نور الدین امیری افزود: این ارج گذاری برای این 2 چهره در واقع ارج گذاری برای علم، فرهنگ و دانش و تبریکی برای معلمان و فرهنگیانی است که همگان ریزخوار سفره معرفتی آنان است.

وی با گرامیداشت روز بوشهر ادامه داد: بوشهر به عنوان پایتخت نخستین ها در طول تاریخ است.

امیری افزود: بوشهر شهر رازها و دریاها با نیروی جاشوها و آواز ناخداهاست.

وی یادآور شد: گرامیداشت هفته بوشهر میراث گرانبهایی است که که از زنان و مردان غیور و مرزداران شجاع بوشهر در طول تاریخ به ما رسیده است.

شهردار بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر در طول تاریخ همواره شهری فرهنگی و علمی بوده، گفت: برای بزرگداشت یازدهمین هفته بزرگداشت روز بوشهر بیش از 200 برنامه با چهار میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

امیری اظهارداشت: این برنامه ها در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی پیش بینی شده که با حضور شمار قابل توجهی از سوی شهروندان مواجه شده است.

برنامه های امسال هفته بوشهر متفاوت برگزار شد

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: امسال برنامه های بزرگداشت روز بوشهر نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت برگزار شده است که در این راستا از دست اندرکاران بویژه شورا و شهرداری بوشهر تجلیل می شود.

مهرداد ستوده اظهار داشت: ایجاد نشاط اجتماعی از اهداف مهم دولت است که در قالب ویژه برنامه های هفته بوشهر امسال نوار ساحلی شهر بوشهر شاهد ویژه برنامه های شاد و متنوع فراوانی شده است.

وی در ارتباط با انتخاب چهره های ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر نیز گفت: به واسطه ظرفیت های ارزشمند نیروی انسانی در بوشهر اینکه اعضای شورا طی چهار سال خدمت تنها بتوانند چهار نفر به عنوان شهروند افتخاری و چهار نفر چهره ماندگار انتخاب کنند کار بسیار سختی است که این مهم امسال با انتخاب چهره هایی شایسته به نحو بسیار مطلوبی انجام شد.

آغاز تقاطع غیرهمسطح مطهری بعد از نوروز

رییس شورای شهر بوشهر نیز در این آئین با اشاره به اجرای 70 پروژه عمرانی در سالجاری اظهار داشت: از جمله این پروژه ها می توان آغاز عملیات اجرایی پارک توان پایان، پارک بهزاد، احداث رینگ خروجی سرتل – نیروگاه و اجرا چندین پروژه زمین چمن مصنوعی فوتبال اشاره کرد.

ابوذر دهدار گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهر بوشهر نیز بعد از تعطیلات نورزوی آغاز می شود که این پروژه نقش قابل توجهی در حل مشکل پدافند غیرعامل شهر بوشهر است.

در این آیین رضا معتمد بعنوان شاعر، پژوهشگر، نویسنده در معرفی عباس عاشوری نژاد چهره ماندگار بوشهر و عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس در معرفی غلامحسین خواجه چهره ماندگار سال 97 بوشهر صحبت ارائه کردند.

در ادامه با اهدا لوح و تندیس از این دو چهره تجلیل شد.

در این آیین همچنین کتاب بوشهر نامه (دایره المعارف معرفی بوشهر) اثر مشترک امید غضنفر و امید زاهد رونمایی شد.

اجرا موسیقی محلی (نی جفتی) توسط حسین سیاح پور و کنسرت گروه محمد معتمدی از جمله برنامه های این آیین بود.

18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نامگذاری شده که در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی در شهر بوشهر برگزار می شود.

جهان بدون بوشهر و بدون مردمان بوشهر از هر نجوايي خالي است

عباس عاشوري نژاد ضمن تبريك هفته نكوداشت روز بوشهر اظهار داشت: شهر بوشهر شهر بزرگ است. شهر بزرگ شهري نيست كه خيابان و اتوبان‌هاي بزرگ، فرودگاه بين المللي و تاسيسات بزرگ و حتي پيشينه بزرگ داشته باشد، بلكه شهر بزرگ شهري است كه مردمان بزرگ داشته باشد.

وي با اشاره به اين‌كه بوشهر با مردماني با قلب بزرگ هميشه با آغوش باز پذيراي اقوام و فرهنگ هاي مختلف بوده است، گفت: هيچ جا به اندازه بوشهر نديدم مردماني با نگاهي اينگونه انساني ميهمان نواز و فرهنگ‌دوست و پذيراي ساير فرهنگ‌ها باشند.

شهروند افتخاري شهر بوشهر با اشاره به غنيمت شمردن لحظات ناب زندگي توسط مردم بوشهر گفت: اصل و اساس زندگي بر مدار دوستي و عشق است و مردم بوشهر اين موضوع را به خوبي درك كرده اند و عشق عنصر اصلي زندگي شان است.

وي دوستي را بزرگترين موهبت هستي كه خدا نزد انسانها به وديعه نهاده دانست و اظهار داشت: مردمان بوشهر بعنوان مردماني بزرگ سرآمد شهرهاي ايران هستند.
وي وجود عشق، دوستي و مردمداري را مهمترين ويژگي مردمان بزرگ شهر بوشهر خواند و گفت: من دوباره در اين شهر متولد شدم.

عاشوري نژاد با اشاره به حضورش در بوشهر از سال ١٣٧٣ تا كنون گفت: اي بوشهر عزيز من در تو و در ميان مردمان بزرگوار تو دوباره متولد شدم.

شهروند افتخاری بوشهر، موفقيت‌هاي زندگي خود و خانواده‌اش را مديون بوشهري‌ها و زندگي در بوشهر دانست و گفت: شهروندي اين شهر براي من و خانواده و فرزندانم افتخاري بزرگ است. جهان بدون بوشهر و مردمانش از هر نجوايي براي من خالي است.

عاشوری‌نژاد متولد 1347 در کازرون است و در سال 1370 در رشته تاریخ ایران و جهان با مقطع کارشناسی از دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شد. وی کارشناسی ارشد تاریخ ایران وجهان از دانشگاه تهران و دکترای ادیان بعد از اسلام از دانشگاه اصفهان را کسب کرده است.

عاشوری‌نژاد مدیر گروه کارشناسی ارشد تاریخ وتمدن ملل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر است و تاکنون حدود 20 کتاب تالیف و بیش از 40 مقاله ملی و بین المللی درباره تاریخ، انسان و زندگی منتشر کرده است.

به بوشهری بودن خود افتخار می‌کنم

در ادامه غلامحسين خواجه ضمن تبريك هفته نكوداشت روز بوشهر اظهار داشت: در ابتداي تاسيس دانشگاه بوشهر تلاش كرديم دانشگاهي تاسيس و راه اندازي شود كه مايه افتخار بوشهر باشد.

وي با اشاره با اين‌كه دانشگاه خليج فارس امروز يكي از مهمترين مراكز علمي كشور محسوب مي شود، گفت: امروز مردم استان بوشهر به دانشگاه خليج فارس براي پرورش نيروهاي نخبه و كارآمد افتخار مي كنند.

چهره ماندگار بوشهر ضمن تشكر از شوراي اسلامي شهر بوشهر براي اهدای عنوان چهره ماندگار به ايشان گفت: بايد از شوراي شهر بوشهر براي انتخاب چهره هاي علمي و دانشگاهي به عنوان چهره ماندگار و شهروند افتخاري شهر بوشهر تقدير كرد، چون با دور انديشي در انتخاب نيروهاي علمي و دانشگاهي، در سایر پژوهشگران برای علم اندوزی ايجاد انگيزه مي كنند.

وي با اشاره به اين‌كه چهره ماندگار بوشهر بودن برایم افتخار بسیار بزرگی است، تصریح کرد: اميدوارم همچنان بتوانم به استان بوشهر خدمت كرده و موجب رفع عقب ماندگي هاي احتمالي در بخش علمي باشم.

خواجه با تشكر از شهروندان و شوراي شهر و شهرداري بندر بوشهر براي برگزاري هفته نكوداشت بوشهر گفت: به بوشهري بودن خود افتخار مي كنم.

گفتنی است خواجه متولد خردادماه 1335 در روستای بویری بخش شبانکاره است که ریاست دانشگاههای آزاد و خلیج فارس بوشهر در دهه 70 را برعهده داشت.

وی که فوق تخصص دامپزشکی دارد سال ها مدیریت دانشگاهی در سطح ریاست دانشکده و ریاست دانشگاه و با درجه استاد تمام، عضو هیات علمی و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز را در کارنامه سوابق خود دارد و از سال 94 تاکنون نیز رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز است‎.

[کد خبر:AJ27723]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب