آینه جم: خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • در حالی که برخی از مسئولین محلی از پیدا شدن شناور گمشده بندر دیر در اسکله دوحه قطر خبر داده بودند، اما خبر می رسد این شناور در آبهای توفانی غرق شده بود و سرنشینان آن به مدت پنج روز بوسیله یک قایق نجات که در شناور خود داشته اند در دریا سرگردان بوده اند و در نهایت اواخر هفته توسط یک شناور در نزدیکی های کیش نجات می یابند. یکی از بستگان ناخدای این لنج گفت: در حالیکه سرنشینان این شناور در بدترین شرایط در دریا اواره و سرگردان بوده اند متاسفانه نه تنها کمکی برای پیدا شدن آنها توسط مسئولین انجام نگرفت، بلکه با مصاحبه های ساختگی با سایت ها و خبرگزاری ها از خرابی موتور لنج در یکی از اسکله های قطر خبر داده بودند.
  • جسد مردی که خود را در یکی از منازل مسکن مهر اهرم دار زده بود، پیدا شد. گویا وی وقتی از تنها بودن در منزل پدری مطمئن شده و اقدام به خودکشی کرد. وی اهل تنگستان نبوده و مدتی به همراه خانواده خود در اهرم سکونت داشته اند.
  • وزیر بهداشت این هفته به بوشهر سفر می کند. هدف از این سفر شرکت در پنجمین کنگره شهدای وزارت بهداشت است.
  • طی احکامی از سوی استاندار بوشهر،  دو انتصاب رقم خورد. براین اساس، رسول رستمی به عنوان سرپرست اداره جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و مصیب محمدعلی‌پور به عنوان مدیرکل امور اداری و مالی استانداری منصوب شدند.
  • هفته پیش برخی از خانه باغ ها در روستای گورک تنگستان تخریب شد. ظاهرا این اقدام با مجوز قضایی بوده و دلیل آن ساخت و ساز در اراضی دولتی عنوان شده است. برخی مالکان می گویند: بنر یا اطلاع رسانی قبلی دراین خصوص نشده است.
  • سال ۹۸ جشن اتمام پروژه نیمه‌تمام ورزش در استان خواهد بود. بهروزیان فر، مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر گفته: پیش از دولت یازدهم سرانه ورزش استان بوشهر زیر ۶۴ صدم مترمربع بود ولی اکنون این میزان به ۱۱۴ سانتی متر رسیده که به ۲برابر افزایش پیدا کرده است.
  • نرخ سوخت لنج های سنتی کاهش یافت. موسوی گمارانی، رئیس اتحادیه لنجداران و حمل نقل دریایی استان اظهار داشت: نرخ سوخت لنج های سنتی که قبلا ۷۰ درصد به صورت یارانه‌ای و ۳۰ درصد به صورت بانکرینگ (آزاد) در آب‌های داخلی و خارجی محاسبه می‌شد، از امروز به ۸۰ (یارانه‌ای) به ۲۰ (آزاد) تقلیل پیدا کرد. به گفته وی، این کمک بزرگی به لنجداران خواهد بود که امیدواریم در آینده این نرخ بطور کامل بصورت یارانه‌ای محاسبه شود.
  • تصویری از چک پول 50 هزارتومانی که 4 صفر در آن کم رنگ شده است، طوری که در نوشته فارسی با تغییر رنگ صفرها و در انگلیسی با حذف صفر همراه شده است.

  • شهروندان مراقب قالیشویی‌های بدون مجوز باشند. رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به افزایش مراجعه به قالیشویی ها در ایام پایانی سال گفته: از شهروندان خواهش می‌کنیم برای سپردن فرش‌های خود به قالیشویی‌ها، حتماً از مجوز داشتن آن قالیشویی مطمئن شوند چرا که احتمال سرقت وجود دارد.
  • شنیده شده براساس نامه یکی از دستگاه های نظارتی به شهرداری بوشهر، سپردن امور شهربان (تخلفات ساختمانی و سدمعبر) به پیمانکار باید لغو شود. پیش از این هم مناقصه تعیین پیمانکار جدید شهرداری در این خصوص ابطال شده بود. گویا ابهامات مطرح شده درباره عملکرد پیمانکار سابق شهرداری دلیل این مسئله است و قرار است در رویکرد جدید، شهربان با مدیریت شهرداری دنبال شود.
  • در آستانه سال نو حفاری های شرکت فاضلاب در اغلب خیابان های اصلی بوشهر آغاز شده است. مشخص نیست این مجموعه در سایر ایام سال چرا به این موارد توجه نکرده است. این درحالیست که شهرداری از نیمه دوم اسفند مجوز حفاری صادر نمی کند تا پیش از فرا رسیدن نوروز نیاز به ترمیم نوارهای حفاری نباشد.
  • برنامه های امسال هفته نکوداشت روز بوشهر با رویکرد جدید برگزار و نظرسنجی ها نشان می دهد با استقبال بهتر شهروندان همراه بوده است.
  • خشکسالی بر افزایش خشونت علیه زنان موثر است. دبیر کارگروه محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفته: براساس تحقیقی که همین اواخر در استان بوشهر و جنوب فارس انجام شده، همزمان با تشدید خشکسالی ها، فرآیند گرم شدن زمین، ناپدید شدن تالابها، افت سطح آب زیرزمینی با پدیده‌ای به نام تشدید خشونت علیه زنان هم روبه رو هستیم.
  • بودجه پیشنهادی شهرداری بوشهر برای سال آینده 242 میلیارد تومان است. این رقم نسبت به سالجاری 12 درصد رشد نشان می دهد.
  • خبری از واردات دام زنده به بوشهر نیست. این درحالیست که طی ماههای گذشته بارها مسئولان استانی وعده واردات دام زنده به بوشهر توسط سرمایه گذاران قطری تا اسفندماه داده بودند که کمک زیادی به تنظیم بازار گوشت کشور و استان می کند.
  • اجبار به نماز در مدارس ممنوع است. مسعود شکوهی مدیر کل تربیتی وزارت آموزش و پرورش در همایش مربیان پرورشی استان در جم با اعلام مطب بالا خاطرنشان کرد: باید به جای روش های تنبیهی از روش های تشویقی برای ترغیب به نماز خواندن در مدارس استفاده کرد.
  • شنیده می شود سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر برای 25 اسفند برنامه ریزی شده است. اخیرا استاندار گفته که رییس جمهور قبل از عید نوروز به بوشهر سفر خواهد کرد.
  • "علی مهرپویا" به عنوان مدیرعامل جدید مخابرات استان بوشهر منصوب شد. وی قبلا مشاور مدیرعامل در امور فنی بوده است. اخیرا محمدرضا بحرانی مدیرعامل سابق این شرکت بازنشسته شده است.
  • گفته می شود در سکوت خبری، امارات شرایط ویزا برای ایرانی ها را سخت تر کرد.  پیش از این برای اخذ ویزای توریستی امارات تنها اسکن صفحه اول پاسپورت موردنیاز بود اما اخیرا دولت امارات به غیر از هزینه و اسکن صفحه پاسپورت، اسکن کارت ملی و شناسنامه را هم برای ایرانی ها الزامی کرده است.
  • شهرداری بوشهر اعلام کرد: درختان کنوکارپوس خیابان فرهنگیان به محل دیگری منتقل می‌شود. به دلیل آسیب‌زا بودن این درختان برای پیاده‌روها و مشکلات تنفسی ناشی از آن در زمان گرده افشانی، قرار است این درختان در محلات دیگر هم جمع‌آوری شود.
  • تصویری از بوشهر گردی الناز شاکردوست به همراه نرگس آبیار. وی هفته گذشته به مناسبت هفته بوشهر به این شهر سفر کرده و کارگاه های بازیگری-فیلمنامه نویسی برگزار و در همایش تجلیل از هنرمندان بوشهر شرکت کردند.

  • فرماندار بوشهر افزایش کرایه شناور حمل مسافر در خط بوشهر به خارگ را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده: افرادی که طی هفته گذشته نرخ جدید پرداخت کرده اند، برای طرح شکایت و بازگشت وجه مازاد، به بخشداری، فرمانداری یا تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.
  • دست آخر اینکه در دیدار اخیر نمایندگان فراکسیون امید با رییس جمهور اصلاحات، هیچ کدام از نمایندگان استان حضور نداشته اند.
[کد خبر:AJ27726]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب