آینه جم: در آئینی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، معلمان نمونه شهرستان دیر تجلیل شدند.

به گزارش آینه جم؛ نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر گفت: شریف‌ترین قشر جامعه معلمان هستند که فرهنگ قدردانی و تجلیل از آنان باید در جامعه نهادینه شود.

معلمان نمونه شهرستان دیر تجلیل شدند

سکینه الماسی اظهار داشت: شاه کلید آموزش، معلم است و اگر برای توسعه و پیشرفت موفقیت یک ملت چند عامل را بخواهیم نام ببریم، فقط باید به آموزش تکیه کنیم و این بیانگر جایگاه رفیع و ارزشمند معلم است.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان بهترین سرمایه‌های کشور هستند و بدون شک آینده ایران اسلامی با پیشرفت علمی دانش‌آموزان گره خورده است.

الماسی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۲۰ مدرسه در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر افتتاح خواهد شد تصریح کرد: ۴۵ پروژه آموزشی در شهرستان‌های کنگان، جم، دیر و عسلویه در دست اجرا است که در اسفند ماه گذشته ۲۵ پروژه با حضور وزیر آموزش و پرورش کلنگ‌زنی شد و برخی هم در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر کنگان جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه مجلس نسبت به آموزش و پرورش ویژه است و باید نگاه دولت به آموزش و پرورش ویژه‌تر شود و شاهد افزایش بودجه در این بخش باشیم.

فرماندار شهرستان دیر در این آئین با تبریک هفته معلم گفت: توسعه کشور و منطقه بستگی به توسعه آموزش و پرورش دارد و باید بکوشیم تا جامعه روز به روز به معلم احترام و تکریم بیشتر بگذارد.

کریم علی حسنی با بیان اینکه لازمه تربیت دانش‌آموز توانمند معلم خلاق است اظهار داشت: معلمان با دلسوزی و مهربانی و با پرورش انسان‌های خلاق متفکر و باشخصیت و ولایت مدار و دین محور آینده کشور را به دست کسانی می‌سپارند که به نحو احسن از عهده مسئولیت‌ها بر خواهند آمد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود کمبودها و مشکلاتی که جامعه فرهنگیان با آن روبرو هستند با یکدلی و همدلی بین این قشر و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های خوبی در سطح این شهرستان انجام شد.

علی حسنی با بیان اینکه معلمان در پرورش نسل آینده که همان سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شوند بسیار تأثیرگذار هستند گفت: معلمان تاثیرگذارترین قشر در جامعه هستند و سعادت و شقاوت جامعه حاصل اندیشه یک معلم است.

فرماندار شهرستان دیر گفت: انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است و نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز در این آئین گفت: آموزش و پرورش پل ارتباطی بین جوامع توسعه یافته و جوامع توسعه نیافته است و اگر کشوری بخواهد توسعه پیدا کند باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشد.

احمد عبدالله زاده اظهار داشت: انتظار داریم که آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی ایران آنچنان مورد توجه باشد که زمینه ساز گام دوم انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر جامعه مرهون نگاه ویژه آن جامعه به آموزش و پرورش است تصریح کرد: جامعه‌ای که همواره حرمت معلم را پاس می‌دارد، آهنگ رشد و تعالی آن شتاب بیشتر می‌یابد و سلامت علمی و معنوی آن تضمین می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: هر کار فرهنگی که در مدرسه صورت می‌گیرد در خانواده‌ها تأثیر مستقیم دارد چراکه بیش از نیمی از خانواده‌ها با این نهاد فرهنگی در ارتباط هستند و تنها روشی که می‌توان یک جامعه سالم ایجاد کرد، کار فرهنگی است.

در آئین که با حضور مسئولان و فرهنگیان شهرستان دیر برگزار شد از محمد اندرز، حمید مرادی علمدارلو، مریم فرشید فر، معصومه بحرانی، کبری سهولی و احمد افسری به عنوان معلمان نمونه شهرستانی و از غلامرضا خیاط نیز به عنوان معلم نمونه استانی تجلیل شد.

[کد خبر:AJ28222]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب